וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלסקה: צילם דוב גרזילי ממטרים ספורים - ונטרף

תקיפת דוב ראשונה בתולדות פארק דנאלי: שרידי המטייל טרם התגלו, אך נמצאו בגדיו המגואלים בדם, ארנקו ומצלמתו - ממנה למדו כי התקרב לדוב הרבה מעבר ל-400 המטרים המותרים

מטייל נטרף בסוף השבוע על ידי דוב גריזלי בשמורת טבע באלסקה, כך דיווחו הלילה (ראשון) כלי התקשורת בארה"ב. לפי הדיווחים, אף שהמטייל עצמו לא נמצא, בשטח נמצאו בגדיו, קרועים ומוכתמי דם, ארנקו ומצלמתו - ממנה למדו המחפשים כי לפני מותו הוא צילם את הדוב שטרף אותו.

ביום שישי הבחינה קבוצת מטיילים בפארק דנאלי בבגדים קרועים ודם, והזעיקה את צוות הפארק. בדיקה שנערכה העלתה כי תרמילאי שטייל לבד לאורך נהר טוקלאט שבפארק מצא עצמו כטרף של דוב גריזלי. באזור בו נמצא גם ארנק עם מסמכים בעלי פרטים מזהים, אך זהותו של המטייל עצמו אסורה עדיין לפרסם היות שקרובי משפחתו טרם קיבלו את הבשורה המרה. כן ננמצאה מצלמתו.

מבדיקת התמונות בהמצלמה התברר כי המטייל צילם את הדוב במשך לפחות שמונה דקות, ובתמונות נראה הדוב כשהוא מלחך עשב, ואינו מגלה כל סימני תוקפנות. התמונות צולמו ממרחק של כ-15 מטרים - הרבה פחות מהמרחק שמותר להתקרב לדוב לפי נהלי הפארק, העומד על 400 מטרים. בפארק הדגישו כי כל התרמילאים המגיעים לשטח הפארק מתודרכים לגבי הדובים הנמצאים בו, ואמורים להכיר ולהבין את נהלי הבטיחות.

"לפי הראיות, תקיפת הדוב אירעה סמוך לגדות הנהר, ונראה כי הוא גרר את שרידי המטייל לאתר מבודד יותר מלא בשיחים", נמסר מהנהלת הפארק, המשתרע על פני יותר משישה מיליון דונמים. דוברת הפארק, מאורין מק'לנגלין, הוסיפה כי סיירים צפויים לחפש אחר שרידי המטייל. "בפארק מתגוררים כ-12 דובים. אנחנו צריכים לדאוג להוציא אותם לפני שאנחנו מגיעים לחפש את המטייל", אמרה. מלבד דובים, בפארק מצויות חיות בר רבות, בהן זאבים ואיילים. עוד הבהירה, כי זו תקיפת הדוב הראשונה בתולדות הפארק.

מסוק שהועלה לשמיים סמוך למועד התקיפה הצליח לאתר, בינתיים, דוב אחד. הנהלת הפארק מסרבת ליטול סיכון נוסף והורתה על סגירת חירום, על אף שבכירים בפארק לא מאמינים כי מטיילים אחרים נמצאים לבדם בשטח הפארק.

לקריאה נוספת:
גרמניה: טיגריס הרג מטפלת בגן החיות בקלן - ונורה
צפו: דב פורץ לחנות שוקולד בארה"ב, זולל - ויוצא
מסע הרג: דו?ב?ה בארה"ב שחטה 70 כבשים בשבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully