וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף לוחם הקומנדו הימי שכתב על לכידת בן לאדן

ברשת פוקס האמריקנית חשפו את שמו של מאט ביסונט שכתב את הספר, המגולל את סיפור הפשיטה על מחבואו של מנהיג אל-קאעדה. הוא עלול לעמוד בפני משפט אם יוחלט כי חשף מידע מסווג

ארצות הברית רועשת מחשיפת שמו של כותב הספר החדש על הפשיטה שהביאה למותו של אוסמה בן לאדן במאי אשתקד בעיר אבוטאבד בפקיסטן. מאט ביסונט, חייל לשעבר בקומנדו הימי של ארה"ב, כתב את הספר בפסבדונים מארק אוון, כפי שנחשף לראשונה בחדשות פוקס. הגילוי הצית מחדש את הוויכוח בארה"ב על הצורך בפרסום המידע על המבצע הסודי.

ביסונט, אחד מחברי צוות 6 של הקומנדו הימי של הצי האמריקאי, התכוון לערוך את הראיונות לקידום ספרו בכלי התקשרות כשפניו מוצללות, על מנת לשמור על זהותו בחשאי. מלבד הסיכון האישי שגבר בעקבות חשיפת זהותו, הוא עלול לעמוד בפני רשויות החוק האמריקאיות, אם יוחלט כי הוא חשף מידע מסווג.

לדברי מנהלת השיווק של ההוצאה לאור, כותב הספר עמד בראש אחד הצוותים שפרצו למתחם: "הוא היה אחד הראשונים שעברו דרך דלת הכניסה לקומה השלישית של המחבוא, והיה נוכח בעת מותו של בן לאדן". ההוצאה לאור של הספר, "דאטון", חשפה פרטים נוספים בטרם פרסום שמו: הוא גדל באלסקה והשתתף בחילוצו של הקברניט ריצ'ארד פיליפס שנלקח כבן ערובה על ידי פיראטים סומלים ב-2009.

מתכוון לתרום את מרבית ההכנסות

בכירים במשרד ההגנה האמריקאי סיפרו אתמול בעילום שם כי גילו על כוונותיו של ביסונט לפרסם את הספר, שמגולל את סיפור לכידתו של מנהיג אל-קאעדה, רק לאחר שחברת "דאטון" הודיעה על פרסומו של הספר ביום רביעי האחרון. כמו כן הוסיפו כי ביסונט לא העביר עותק של הספר מראש לגורמים בצבא, על מנת שיקראו אותו ויוודאו שאינו מכיל מידע מסווג שיכול לסכן את הביטחון הלאומי של ארה"ב.

טרם החשיפה, "דאטון" הפצירה ברשתות החדשות בארה"ב לא לפרסם את שמו של כותב הספר, שעלול לעמוד מול "סיכונים ברורים לביטחונו האישי". עוד הוסיפו כי הוא מתכוון לתרום את מרבית ההכנסות מספרו לעמותות התומכות במשפחות אנשי הקומנדו הימי שנהרגו בעת תפקידם. "החייל לשעבר העמיד את חייו בסכנה חזור ושנה למען מדינתו למעלה מעשור" והחלטתו לחשוף פרטים מלכידת בן לאדן הייתה "מעשה אמיץ", אמרו.

"אין יום קל" הוא שמו של הספר, שצפוי באופן סמלי לצאת לאור ב-11 בספטמבר ומגולל את סיפור לכידתו של מי שהיה אז המבוקש מספר אחד בארה"ב. משפט אחד מהספר בו הוא הסביר את מניעיו לכתוב פורסם: "הגיע הזמן להעמיד דברים על דיוקם בעניין אחת המשימות החשובות בהיסטוריה הצבאית האמריקאית. זהו סיפורם של 'הבחורים', של המחיר האנושי שאנחנו משלמים, של הקורבנות שנעשו כדי לעשות את העבודה המלוכלכת הזו". הספר נמנה כבר היום בין 10 הספרים המבוקשים באמזון ובארנס & נובל, למעלה משבועיים לפני צאתו לאור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully