וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזרים החשודים באונס בתל אביב לא יואשמו - אך ייאסרו

22.8.2012 / 15:17

האישה שטענה כי הותקפה על ידי שני אזרחים אריתראים אינה משתפת פעולה עם החקירה ומסרבת להגיע לעימות עם החשודים. המשטרה החליטה לשחררם והם יועברו לרשות האוכלוסין

צילום: אבי כהן, דניאל בוק, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

שני האזרחים האריתראים שנעצרו בשבוע שעבר בחשד לאונס ברחוב המסגר בתל אביב שוחררו היום (רביעי) ממעצר, אולם הועברו לידי מנהל האוכלוסין להליך מעצר במתקן כליאה, אף כי לא הואשמו ולא הורשעו בפלילים. שחרור העצורים על ידי בית המשפט והעברתם לידי רשות האוכלוסין נבעה גם מכך שהמתלוננת נגדם אינה משתפת פעולה עם החקירה ומסרבת להגיע לעימות עם החשודים.

מרשות האוכלוסין נמסר כי "מדובר בשני נתינים אריתראים שנחשדו בעבירות אינוס. במסגרת נוהל הטיפול במסתננים העוברים עבירות פליליות בישראל, מוצא כנגדם צו גירוש מישראל בהתאם לחוק למניעת הסתננות".

בנוגע לטענות כי מאסרם של השניים נעשה שלא על פי דין, נמסר מרשות האוכלוסין כי "הנוהל לטיפול במניעת מסתננים העוברים עבירות פליליות הכפוף לחוק למניעת הסתננות המופיע ברשומות הינו נוהל עבודה בין רשות האוכלוסין וההגירה לבין משטרת ישראל. כמו כן, נוהל זה אושר על ידי משרד המשפטים ועל ידי היועץ המשפטי לממשלה. מעבר לכך לא נוכל להרחיב בעניינם של השניים".

במשטרה ציינו כי למרות היותם מבקשי מקלט מאריתריאה, המעבר מתבצע בכפוף לחוק המסתננים החדש, אולם במוקד הסיוע לעובדים זרים מציינים כי מדובר בצעד "למען יראו וייראו". השניים נעצרו בשבוע שעבר, לאחר שתושבת כפר סבא בת 39 התלוננה כי כשירדה מאוטובוס בדרום תל אביב ניגשו אליה וביקשו את עזרתה עם תינוק. לאחר שהצטרפה אליהם גררו אותה לבניין נטוש, שם אחד מהם אנס אותה ואילו השני ניסה לאנוס אותה. בבדיקה שנערכה לה נמצאו סימני חבלה וסימני גרירה על גופה, ונמצא כי היא אכן באה במגע מיני עם אחד מהחשודים.

הארכת מעצר לחשוד האריתראי שחשוד באונס בת"א. דרור עינב
בבדיקה שנערכה לאישה נמצאו סימני חבלה. אחד החשודים/דרור עינב

רעות מיכאלי, מנכ"לית מוקד סיוע לעובדים זרים, מסרה בתגובה: "ההתנהלות לפיה המדינה מבקשת לעשות שימוש במעצר מנהלי כנגד מבקשי מקלט, בזמן שהיא נכשלת בקיום הליכים פליליים הוא תעודת עניות ליכולת שלנו להגן על זכויותיהם של חשודים בחברה דמוקרטית. בהינתן העובדה שלא ניתן לגרש את אזרחי אריתראה, מדובר בקורבנות שמבקשים לעשות להם 'למען יראו ויראו'".

החשודים טענו להגנתם כי יחסי המין היו בהסכמה. לפי גרסתם של הנאשמים, האישה, העובדת במכון עיסוי ומין, הסכימה לקיים יחסי מין איתם בתמורה לסכום של 150 שקלים. מעצרם של השניים הוארך פעמיים. צוות החקירה, המנוהלת במרחב יפתח של מחוז תל אביב, לא הצליח להביא את המתלוננת לעימות עם החשודים. כמן כן, צפוי קושי מצד פרקליטות מחוז תל אביב להתרשם מהמתלוננת, כמקובל בתיקי אונס. השניים הובאו היום לבית משפט השלום בתל אביב, אך שם התברר כי המשטרה החליטה לשחרר את החשודים, וכי הם יועברו כאמור לידי רשות ההגירה והאוכלוסין.

"אנו מברכים על כך שהיחידה החוקרת הגיעה למסקנה שאין מקום להוסיף ולהחזיק את מרשינו במעצר בגין חקירה שנקלעה זה מכבר למבוי סתום", אמרו סנגוריהם של החשודים, עורכי הדין ניר אלפסה ושירן ברגמן מהסנגוריה הציבורית. "כבר לפני יומיים, עלה בבית המשפט הקושי לברר את תלונת המתלוננת לפיה נאנסה. אנו שבעי רצון מכך שמקץ פחות משבוע מסתיימים כנגדם הליכי המעצר בתיק הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הבניין הנטוש בו נאנסה נערה ,אוגוסט 2012. דרור עינב
המקום בו אירע לכאורה האירוע/דרור עינב

עורך הדין אלפסה הוסיף כי "מרשינו הינם נתינים זרים מאריתריאה, שהגיעו לשטח ישראל כמבקשי מקלט. ככל שידוע לי יש קושי לגרשם בשל הסכנה לשלומם במדינת המוצא. כעיקרון, הסיבה שכרגע נקטעה שגרת חייהם, הייתה החקירה בגין תיק האונס. מסתמן שאילו היה מדובר באזרחים ישראלים, הפסקת הליכי המעצר נגדם הייתה מסתיימת בשחרור מלא לבתיהם ולשגרת חייהם. בעניינם של מרשינו, יתכן שיורע בהרבה מצבם וייפגעו זכויותיהם בגין אירוע שמסתבר שלא היה מקום לעוצרם בגינו כנראה. מצד שני, אני ער למצב החוקי במדינה".

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

עוד בנושא
המשטרה ערערה, החשודים באונס בתל אביב למעצר
החשודים באונס בתל אביב: "הסכימה ליחסי מין תמורת כסף"
חשד: אזרחים זרים ביקשו עזרה מישראלית - ואנסו אותה

  • עוד באותו נושא:
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully