וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: הקו האדום לפעולה בסוריה - שינוע נשק כימי

טל שלו

20.8.2012 / 22:47

בתדרוך בבית הלבן, הזהיר הנשיא כי המערב לא יתיר לנשק כימי או ביולוגי ליפול לידיים "הלא-נכונות" בסוריה. הוא הביע פסימיות שחילופי השלטון בדמשק יתבצעו בזמן הקרוב

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

מחריפים את הטון: נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מזהיר את הנשיא הסורי, בשאר אסד, כי שימוש בנשק כימי הוא בבחינת "חציית קו אדום", וכי הקהילה הבינלאומית תגיב לו בחומרה. במסיבת עיתונאים שכינס הערב (שני) בבית הלבן בוושינגטון, אמר אובמה כי המערב לא יתיר לנשק כימי או נשק ביולוגי ליפול לידיהם של "האנשים הלא-נכונים".

השגריר פרושאור: אסד לא יהסס להשתמש בנשק כימי

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, במסיבת עיתונאים בבית הלבן. 20 באוגוסט 2012. רויטרס
הנשיא אובמה בבית הלבן, הערב/רויטרס

"בשלב זה", הדגיש אובמה, הוא אינו מורה לפתוח בפעולה צבאית בסוריה. לדבריו, אם ארה"ב תבחין בתזוזות במאגרי הנשק הכימי של צבא סוריה, הרי שהדבר עלול לשנות לגמרי את דעתה (את "החישובים שלנו" במקור). אובמה שב על דרישתו מהנשיא אסד לוותר על אחיזתו בשלטון, אך לא הביע אופטימיות לחילופי שלטון בדרכי שלום, ואמר כי אפשרות זו מסתמנת כקלושה בשלב זה. לדבריו, הוא אינו צופה שלאסד תהיה "נחיתה קלה" בהמשך הדרך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אף מילה על אירן

מרבית דבריו של אובמה עסקו במסע הבחירות לנשיאות ובתגובתו לנושאים פנימיים אחרים, בעיקר בשיקום הכלכלה האמריקנית. בנוסף, אובמה התייחס לדבריו של טוד אקין, המתמודד בבחירות הקרובות לסנאט מטעם המפלגה הרפובליקנית, ושאמר כי "אונס לגיטימי" מסתיים רק לעתים רחוקות בהריון משום שנשים מסוגלות "לנעול את גופן" ולהגן על עצמן מכניסה להריון במקרים אלה. אובמה גינה את הדברים כמעליבים, ואמר כי "אונס הוא אונס". כשעה לפני מסיבת העיתונאים בבית הלבן, אקין כבר התנצל על דבריו, ואמר כי לא הובן נכונה. המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני, אמר כי הוא אינו מסכים עם הדברים.

אובמה הגן בתדריך על התנהלותו התקשורתית, ואמר כי הדרישה שהציב ליריבו, רומני, לפרסם את דו"חות המסים שלו, היא דרישה לגיטימית. לדבריו, דרישה זו תואמת את ציפיותיהם של מרבית האמריקנים.

זו הפעם הראשונה זה חודשיים שאובמה מכנס בבית הלבן מסיבת עיתונאים פתוחה. האירוע כונס בהתראה קצרה וארך כעשרים דקות. אובמה לא נשאל על המתיחות במזרח התיכון, ולא התייחס לדיווחים לפיהם ישראל מתכוונת לתקוף את מתקני הגרעין של אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully