וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב תציע למצרים סיוע במאבק בטרור בסיני

לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס" מפי גורמי ביטחון, הפנטגון דן באפשרויות של סיוע ביטחוני שיכלול ציוד צבאי וציוד למעקב אווירי. ההערכה היא שבעקבות הפיגוע מצרים תיענה להצעה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

על רקע הפיגוע בו נהרגו 16 חיילים מצרים בתחילת השבוע שעבר, ארצות הברית ומצרים מנהלות משא ומתן בנוגע לסיוע אמריקאי לטיפול במצב הביטחוני הרעוע בחצי האי סיני. על פי גורמים בממשל האמריקאי, שצוטטו הבוקר (ראשון) ב"ניו יורק טיימס", הסיוע האמריקאי צפוי לכלול ציוד צבאי, הכשרת שוטרים ומעקב אווירי ואלקטרוני.

על פי הגורמים, הפנטגון דן במגוון של אפשרויות לשיתוף מודיעין עם צבא מצרים והמשטרה המקומית בסיני. אלה כוללות, בין היתר, יירוט שיחות בטלפונים סלולריים או במכשירי קשר, המתבצעות על ידי חמושים החשודים בתכנון מתקפות, כמו גם תצלומי אוויר מכלי טיס – מאוישים או שאינם מאוישים – ומלוויינים. "אנו ממשיכים לדון בדרכים להגברה ולשיפור של הערנות של בסיני", ציין גורם בפנטגון.

על פי הדיווח, השיחות מתנהלות בערוצים צבאיים ומודיעיניים, כמו גם מול הממשלה החדשה של מורסי. מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, שוחחה בשבוע שעבר עם נשיא מצרים, מוחמד מורסי, בעקבות הפיגוע, על מנת להביע תנחומיה, ולהציע סיוע בהקשר למצב בסיני. על פי הגורמים, בוושינגטון אופטימיים לגבי האפשרות שקהיר אכן תקבל את ההצעה להעמקת שיתוף הפעולה.

עד כה מורסי נרתע מהצעת הסיוע

על אף שיתוף הפעולה הביטחוני ארוך השנים בין ארצות הברית למצרים, מורסי נרתע בחודש שעבר כאשר מזכירת המדינה קלינטון ושר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, לחצו עליו לנקוט פעולה תקיפה יותר נגד הקיצוניים הפועלים בסיני. עם זאת, הפיגוע האחרון, בו קבוצה גדולה של חמושים השתלטה על מוצב מצרי, יצר תפנית בגישה המצרית, וזורז המשא המתן עם וושינגטון להעמקת שיתוף הפעולה הביטחוני.

משוריינים וחיילים של צבא מצרים בצפון חצי האי סיני. אוגוסט 2012. רויטרס
הכוחות המצריים פועלים בסיני/רויטרס

בינתיים, העימותים בין חמושים לבין כוחות מצריים ובינלאומיים בחצי האי סיני נמשכים. גורם ביטחון מצרי מסר כי לאחר סדרת תקריות ירי בין אנשי ביטחון מצרים לבין חמושים, פתחה הלילה קבוצת אלמונים באש לעבר מוצב משגיחים בינלאומיים בחצי האי. לדבריו, "המתקפה אירעה באזור אום-שיחאן שבמרכז סיני, ואיש לא נפגע במהלכה".

כמו כן, אתמול פתחה קבוצת חמושים באש לעבר מוצב משטרתי בסיני, הממוקם בסמוך לאזור שבו אירע לפני שבוע הפיגוע. במוצב, סמוך לגבול ישראל-מצרים, נרשמו עימותים בין החמושים לבין אנשי ביטחון מצרים - אולם גם באירוע זה איש לא נפגע. כאמור, בימים האחרונים דווח על מספר מתקפות דומות נגד מוצבים משטרתיים בסיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully