וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא מצרים עצר את "בן-לאדן של חצי האי סיני"

ניר יהב

11.8.2012 / 10:35

חיילי צבא מצרים ממשיכים במבצע לביעור הטרור בחצי האי הסיני ומחפשים מחבלים במערות ובהרים. גורם מצרי בכיר אמר כי חלק ממבצעי הפיגוע בתחילת השבוע נכנסו לסיני מרצועת עזה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, יותן בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

הרשויות במצרים הגישו הבוקר (שבת) כתבי אישום נגד חמישה פעילי טרור שנעצרו בסיני בגין השתייכות לארגוני ג'יהאד, הברחת נשק מהרצועה למצרים ולהפך, מעורבות בביצוע פיגועי טרור ופגיעה במטות ביטחוניים בצפון סיני.

אחד העצורים, יליד 1950, מכונה על ידי כוחות הביטחון המצרים "בן לאדן מסיני". לא צוין אם החמישה מעורבים גם בפיגוע שאירע ביום ראשון, אולם לפי דבריו של גורם ביטחוני מצרי לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", החמישה מעורבים בביצוע "פעולות מסוכנות". בני משפחותיהם הכחישו בתוקף שהם משתייכים לארגוני ג'יהאד בסיני.

בתוך כך, צבא מצרים ממשיך גם הבוקר במבצע הנרחב נגד פעילי הטרור בסיני. גורם צבאי מסר לעיתון "אל-אהראם" כי במסגרת המבצע, צפויים בשעות הקרובות כוחות צבא מצרים לפשוט על יעדים באזור ג'בל חלאל. "גורמי טרור מנצלים את המערות ואת התוואי ההררי כדי להסתתר ולברוח מפני הצבא", אמר. "אנו זקוקים לזמן רב כדי לסיים את טיהור כל גורמי הטרור מסיני – יש גורמי טרור רבים שנמצאים שם שנים ארוכות והקימו לעצמם מקומות מסתור".

משוריינים וחיילים של צבא מצרים בצפון חצי האי סיני. אוגוסט 2012. רויטרס
עד כה נהרגו במבצע בסיני 60 בני אדם. משוריינים בדרך לרפיח/רויטרס

אתמול עצרו כוחות הביטחון המצרים שישה מחבלים בצפון סיני. מקור בצבא המצרי אישר לטלוויזיה המקומית כי השישה נעצרו במסגרת המבצע רחב ההיקף שעורך הצבא המצרי בצפון סיני ל"טיהורו" מקיני הטרור שהשתלטו עליו, על רקע הפיגוע ביום ראשון ברפיח המצרית. עד כה, נהרגו במבצע הזה 60 בני אדם, 20 מתוכם בפעולה בה נעצרו השישה. לא נמסר אם השישה חשודים במעורבות בפיגוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

חלק מהמחבלים נכנסו לסיני דרך מנהרות בעזה

בתוך כך, במצרים ממשיכים לחקור את מה שהוביל לפיגוע, במהלכו נהרגו 16 חיילים מצרים. גורם מצרי בכיר אמר לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון כי חלק מחברי החולייה שביצעו את הפיגוע נכנסו לסיני דרך מנהרות בעזה, שנמצאות בשליטת הזרוע הצבאית של חמאס.

"קהיר ביקשה מחמאס בעזה לחקור את בעלי המנהרות שמהן יצאו הטרוריסטים ואת מי שמפקח עליהן", אמר. לדבריו, מצרים אינה מאשימה את חמאס בביצוע הפיגוע, אולם יש גורמים בחמאס, בעיקר בזרוע הצבאית, "שמכירים את מבצעי הפיגוע ואת אלו שבחסותם קיימו אותם טרוריסטים אימונים בעזה ומהם גם השיגו נשק, כמו 'צבא האיסלם'". "אנו מצפים מחמאס לנקוט בצעדים מעשיים נגד אותם אנשים שאימנו את מבצעי הפיגוע וסיפקו להם נשק", אמר.

"ארגון קיצוני גייס 1,500 פעילים לשורותיו"

אתמול נטען כי פעילים בארגון העזתי "צבא האיסלם" מעורבים בפיגוע, והבוקר חשף גורם ביטחוני מצרי לעיתון המצרי "אל-אהראם" פרטים נוספים שהתגלו אודות מבצעי הפיגוע. לדבריו, פעילים פלסטינים מהארגון הסלפי הקיצוני ג'לג'לאת, השייך ל"צבא האיסלם", מעורבים בפיגוע. "ארגון ג'לג'לאת הצליח לגייס לשורותיו יותר מ-1,500 פעילים מצרים ומטרותיהם העיקריות הן הקמת אמירות איסלמית בסיני שבירתה ירושלים, וג'יהאד נגד ישראל", הוסיף הגורם.

לדברי הגורם, פעילים פלסטינים בארגון ג'לג'לאת הם אלו שפעלו לגייס אזרחים מצרים לשורות הארגון. מבין הפלסטינים, גם שני פעילים שנעצרו בעבר במצרים והצליחו להימלט מהכלא בחסות המהפכה לפני שנה וחצי. הגורם אמר כי השניים הם חוסיין רדאח ורמזי מוואפי. לדבריו, הם הכירו פעילי טרור מסוכנים רבים, ביניהם מסעוד נסראווי, עבדאללה סורי, וסעד סרחאן, והחליטו לבצע פיגועים בסיני. "הארגונים שאליהם משתייכים אותם אנשים הם ארגונים מסוכנים ביותר שהצליחו לגייס לשורותיהם אזרחים מצרים רבים", הוסיף.

"כל מי שמונע מהם להשיג את מטרותיהם – הקמת אמירות איסלמית וג'יהאד נגד ישראל – נחשב בעיניהם 'כופר' ולכן ניתן לשפוך את דמו", הסביר הגורם. "המבצע הצבאי המתנהל כרגע בסיני חייב להתמקד בשורשים של אותם ארגונים קיצוניים ולא נגד הפעילים שלהם, אחרת הם יצמחו שוב פעם מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully