וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בניסוי: מטוס העתיד של חיל האוויר מטיל פצצה

10.8.2012 / 11:35

מטוס החמקן מסוג F-35, שאמור להגיע לישראל בסוף שנת 2015, ביצע בהצלחה את הניסוי, הראשון מסוגו. הפצצה מיועדת להשמיד מטרות קשיחות ולפצח בונקרים בעומק של עשרות מטרים

משרד ההגנה האמריקאי ויצרנית התעופה "לוקהיד מרטין" הודיעו הבוקר (שישי) כי מטוס החמקן מסוג F-35, שאמור להגיע לישראל בסוף שנת 2015, ביצע בהצלחה ניסוי בהטלת פצצה חכמה. לפי ההודעה, במהלך הניסוי, שבוצע לפני יומיים, טס מטוס החמקן בגובה של 4,200 רגל (כ-1,400 מטרים) במהירות של 400 קשר (כ-730 קמ"ש) והטיל פצצת JDAM מסוג GBU-32, מבטן המטוס.

בתום הניסוי המוצלח, אמר מהנדס חיל האוויר האמריקאי, שאמור לקלוט את המטוס בחיל, כי "מבחן הטלת הפצצה החכמה הוא אירוע אחד מתוך מאות שעות טיסה ואלפי בדיקות שבוצעו בשנה האחרונה וקדמו למבחן זה". לדבריו, הניסוי הצליח "בזכות מאמץ של המהנדסים ושל אנשי צוות האוויר". יודגש, כי מדובר בפעם הראשונה שמוטלת פצצה מסוג זה, בניסוי בדגם שאמור להימסר בשנה הקרובה לנחתים של ארה"ב, בריטניה ואיטליה.

ייחודו של מטוס החמקן הזה הוא היכולת לחמוק ממכ"מים ולהגיע עד למטרה בשטח האויב, מבלי שיבחינו בו עד לרגע פתיחת בטן המטוס והטלת הפצצה. השלב בו הוא פותח את בטן המטוס ומטיל את הפצצה, הופך את המטוס לנראה. יצוין, כי משקל הפצצה שהוטלה מהמטוס כחצי טון, והיא מיועדת להשמיד מטרות קשיחות ולפצח בונקרים בעומק של עשרות מטרים.

במסגרת עסקת הענק של משרד הביטחון לרכישת מטוסי החמקן מארה"ב, הגיע בסוף החודש שעבר משרד ההגנה האמריקאי להבנות עם חברת "לוקהיד מרטין" על תכנית לרכישה והטמעה של מערכות לוחמה אלקטרונית תוצרת ישראל בסך 450 מיליון דולרים.

במסגרת העסקה, שנחתמה באוקטובר 2010, תרכוש ישראל 19 מטוסי חמקן בעלות כוללת של 2.75 מיליארד דולרים. ישראל קיבלה התחייבות אמריקאית להטמיע מערכות "כחול לבן" בפרויקט, במטרה להחזיר חלק מעלות העסקה. במשרד ההגנה מעריכים כי העסקה עשויה להכניס כסף רב לחברות הביטחוניות הישראליות שייקחו חלק בפרויקט, ככל שימכרו יותר מטוסי חמקן למדינות שותפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully