וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם על מטה אובמה: תשדיר האשים רומני במות אישה

במטה הנשיא מתנערים מהתשדיר, שהפיקה עמותה, בו מככב מפוטר ממפעל שאיבד את ביטוח הבריאות. הרפובליקנים מאשימים ב"ניצול ציני", וגם בקרב הדמוקרטים מודים ש"עברו את הגבול"

צילום מסך

עבר את הגבול? צפו בתשדיר ותשפטו בעצמכם

מודעת תעמולה חדשה למען בחירתו של ברק אובמה לכהונה שנייה כנשיא ארצות הברית מעוררת בימים אלו זעם בקרב הרפובליקנים, והצליחה לגרום ללא מעט צקצוקי לשון גם בקרב הדמוקרטים - משום שהיא רומזת, בצורה בוטה למדי, שהתנהלותו העסקית של המועמד הרפובליקני, מיט רומני, תרמה למותה של אישה מסרטן, משום שגרמה לה לאבד את ביטוח הבריאות שלה.

במטה אובמה מיהרו כבר להתנער מהתשדיר - שלא הופק על ידי המטה עצמוט אלא על ידי עמותת "סופר-פ?אק" התומכת במועמדותו. עמותות רבות כאלו, שלכאורה פועלות מטעם "אזרחים מודאגים", מפיקות תשדירים עבור שני המועמדים במימון חיצוני, וכך עוקפים שניהם את החוקים המטילים הגבלות על היקף התרומות שכל מועמד יכול לקבל מבעלי הון.

המרוץ לבית הלבן - סיקור מקיף בוואלה! חדשות

"אין לנו כל קשר או מעורבות בשום מודעה שהופקה על ידי 'סדרי עדיפויות לארה"ב' (שמה של העמותה)", הבהירה אמש דוברת הקמפיין של אובמה, ג'ן פסקי, לעיתונאים על מטוסו של הנשיא, "אייר פורס 1". "איננו מכירים כלל את סיפורה של המשפחה". ואולם, רוב האמריקאים, המודעים לדרכי המימון העקלקלות של הקמפיינים, יתקשו כנראה להאמין לכך.

"רומני לא מבין מה עשה למשפחות, כשסגר את המפעל"

התשדיר המדובר עוסק במותה של תושבת מדינת מיזורי בשם איליונה סופטיק בגיל 55, ומופיע בו בעלה, ג'ו סופטיק בן ה-62. סופטיק איבד את משרתו ב-2001, עם סגירתו של מפעל הפלדה GST בקנזס סיטי - שהיה בבעלות חברת האחזקות "ביין קפיטל" בניהולו של רומני. לצלילי מנגינה מלנכולית, מספר סופטיק בתשדיר כיצד איבדה משפחתו בעקבות זאת את ביטוח הבריאות, וזמן קצר לאחר מכן, אשתו חלתה, וב-2006 מתה. "אינני חושב שמיט רומני מבין מה הוא עשה למשפחותיהם של אנשים, כשסגר את המפעל הזה", הוא אומר בתשדיר, ששודר בימים האחרונים בחמש מהמדינות "מתנדנדות", שבהן מתמקד רוב תקציב הפרסום של שני המועמדים. "זאת ועוד - אני לא חושב שאכפת לו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא ארצות הברית ברק אובמה, יולי 2012. AP
בינתיים הקמפיין השלילי נגד רומני עובד יפה. אובמה/AP

המטה של אובמה מנהל זה כמה שבועות קמפיין ממוקד - שזוכה להצלחה נאה, אם לשפוט לפי הסקרים האחרונים - המתמקד בהתקפה אישית על רומני, בדגש על תקופתו כמנהל "ביין", והצגתו כקפיטליסט תאב בצע המנותק מדאגותיהם של אמריקאים מהמעמד הבינוני, שבמשך שנים פעל לחיסול חברות אמריקאיות ויצוא משרות לחו"ל, תוך הפקת רווחים עצומים שהופקדו במקלטי מס (הונו האישי של רומני מוערך ב-250 מיליון דולרים). אולם גם במטהו של אובמה מבינים כי אף שקמפיינים שליליים נשכניים הפכו כבר מזמן לחלק מהתרבות הפוליטית - מכאן ועד האשמת רומני במותה של אישה הדרך היא ארוכה, והתשדיר המדובר הגדיש את הסאה.

מיט רומני, יולי 2012. AP
"טקטיקות מעין אלו מעידות עד כמה רחוק מוכנים אובמה ואנשיו ללכת, כדי להסיט את תשומת לבם של הבוחרים מכשלונו בשיקום הכלכלה". מיט רומני/AP

כך למשל, האשימה קירסטן קוקובסקי, דוברת הוועידה הרפובליקנית הלאומית, את העמותה שהפיקה את התשדיר ב"ניצול ציני של מות אישה מסרטן כדי לקדם סדר יום פוליטי". עוד לדבריה, "טקטיקות מעין אלו מעידות עד כמה רחוק מוכנים אובמה ואנשיו ללכת, כדי להסיט את תשומת לבם של הבוחרים מכשלונו בשיקום הכלכלה". גם בצד הדמוקרטי נמצאו מבקרים לא מעטים. "אני סבור שהתשדיר גורם עוול", אמר אתמול למשל חבר בית הנבחרים לשעבר מפנסילבניה, ג'ו ססטאק. "אי אפשר לקשור כך בין מועמד לנשיאות לטרגדיה אישית של משפחה. זה עובר את הגבול".

אפילו ג'ו סופטיק עצמו הבהיר אתמול כי הוא אינו רואה ברומני אחראי למותה של אשתו. "אני סבור שהתשדיר הוגן", אמר בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל", "אבל בשום פנים לא הייתי מאשים אותו במותה. לא אעשה זאת". הוא גם הסביר בראיון שהאישה איבדה את ביטוח הבריאות שלה משום שהתפטרה מעבודתה שלה, ללא קשר לפיטוריו מ-GST - עובדה שנשמטה מהתשדיר.

בחירות לנשיאות בארה"ב - כותרות אחרונות:
סקר: אובמה הגדיל את הפער מול רומני לשבעה אחוזים
עוד התחלקות של רומני: כינה את הסיקים "שייחים"
האם ראש ה-CIA ירוץ לצד מיט רומני?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully