וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיה חדשה מקשרת את חיזבאללה לפיגוע בבורגס?

ה"ניו יורק טיימס" ציטט גורם ממשלתי ישראלי בכיר, הטוען כי נמצאה עלייה במספר שיחות הטלפון בין לבנון לבורגס בימים שקדמו לפיגוע. גורמי מודיעין באירופה לא משוכנעים

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: אמיר קוטיגרו

צפו בראש הממשלה מפנה אצבע מאשימה לעבר חיזבאללה

כבר מיד לאחר הפיגוע בבורגס בחודש שעבר, שבו נהרגו חמישה תיירים ישראלים ונהג בולגרי, האשימה ישראל את אירן ואת חיזבאללה בביצועו. כעת, טוען גורם ממשלתי בכיר כי המודיעין הישראלי איתר ראיות למספר גדול של שיחות טלפון בין בורגס ללבנון בחודשיים שקדמו לפיגוע. הגורם, שצוטט הבוקר (חמישי) בעיתון ה"ניו יורק טיימס", סיפר כי מספר השיחות בין שתי המדינות גדל אף יותר בשלושה ימים שלפני האירוע.

"אנחנו מכירים את המקורות בלבנון", אמר הגורם הבכיר, אך ציין כי זהותם של אלה שקיימו את שיחות הטלפון בצד הבולגרי אינה ידועה. הוא הוסיף כי המודיעין הישראלי לא יחשוף את זהות המקורות בלבנון. "הם לא צריכים לדעת שאנחנו מכירים את המספרים בלבנון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האוטובוס בו בוצע הפיגוע בבורגס/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות ההערכה במודיעין בישראל, עמיתיהם האירופים פחות משוכנעים במשמעות הראיות, ומצפים להוכחות יותר קונקרטיות לקשר הלבנוני לפני שיוכלו לפעול נגד חיזבאללה. גורם ביטחוני בכיר בגרמניה טוען כי הם נותרו "סקפטיים שמדובר בחיזבאללה עצמה כארגון, ולא, למשל, אירן שעושה שימוש באנשים עם קשרים כלשהם לחיזבאללה".

גורם אמריקאי: "המפגע קשור לחיזבאללה"

"הפיגוע אתמול בבולגריה בוצע על ידי חיזבאללה, הזרוע הארוכה של אירן", אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במסיבת עיתונאים שערך יום לאחר הפיגוע. "אין דבר שחושף יותר את פרצופם האמיתי של אויבינו יותר מאשר מעשיהם הנתעבים נגדנו. מזה למעלה משנה, מנהלות חיזבאללה ואירן מסע טרור חוצה יבשות. היו פיגועי טרור, ניסיונות לפיגועים והנחת תשתית באסיה, באירופה, באפריקה, בצפון אמריקה וגם בדרום אמריקה".

בארצות הברית נזהרו מלהאשים ישירות את חיזבאללה ואת אירן באחריות לפיגוע, כשהחקירה בנושא עודנה מתנהלת, אולם בכיר בממשל האמריקאי אמר ל"ניו יורק טיימס" בימים שלאחר הפיגוע כי המפגע אכן קשור לחיזבאללה. "הגורם אמר כי על פי הערכות המודיעין האמריקאי, המחבל "פעל תחת הדרכה רחבה" כדי לפגוע במטרות ישראליות. "הדרכה זו ניתנה לחיזבאללה על ידי המממנת הראשית שלה, אירן". עם זאת, הוא לא מסר כיצד נמצא כי המחבל קשור לחיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully