וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: אובמה הגדיל את הפער מול רומני לשבעה אחוזים

9.8.2012 / 0:03

למרות שמרבית האמריקנים חושבים שארצם הולכת לכיוון הלא-נכון, הם שומרים אמונים לנשיא אובמה ואינם מאשימים אותו במשבר הכלכלי. רומני, בינתיים, בשלו: "ארה"ב אינה קיבוץ"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

האמריקנים מגלים פסימיות הולכת וגוברת לגבי עתידם, אולם לא נראה שהם תולים את האשמה בממשל הדמוקרטי של הנשיא ברק אובמה, שממשיך במגמה המסתמנת בשבועות האחרונים של הגדלת הפער מהמועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני. כך עולה מסקר חדש של רויטרס ומכון Ipsos שהתפרסם אתמול (רביעי), ולפי אובמה מוביל על רומני בשבעה אחוזים.

פחות משלושה חודשים לפני מועד הבחירות לנשיאות ארצות הברית, שייערכו ב-6 בנובמבר, כמעט שני שלישים מהאמריקאים סבורים שארצם "נעה בכיוון הלא נכון". רק 31% סבורים שהיא נעה בכיוון הנכון. זהו הנתון הנמוך ביותר מאז דצמבר 2011. ואולם, יתרונו של אובמה על פני רומני, בקרב הבוחרים הרשומים, עומד על 49% מול 42%. זוהי עלייה קלה לעומת היתרון שהיה לו בסקר מלפני חודש. סקר זה מצטרף לסקרים ממוקדים יותר שפורסמו במהלך השבוע האחרון, המגלים כי אובמה נהנה מיתרון דומה על רומני, לשעבר מושל מסצ'וסטס, בשלוש המדינות שנחשבות ללשון המאזניים בבחירות: אוהיו, פנסילבניה ופלורידה.

בחירות בארהב 2012 - סיקור מלא בוואלה! חדשות

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, במסיבת עיתונאים בבית הלבן. 6 במאי 2012. Chip Somodevilla, GettyImages
מעמדו של הנשיא המכהן ממשיך להתחזק. אובמה בבית הלבן/GettyImages, Chip Somodevilla

תוצאות הסקר - שרוב משתתפיו הסכימו כי המצב הכלכלי הוא האתגר העיקרי שעמו מתמודדת ארה"ב בימים אלו - מלמדות כי ייתכן שמאמצי הקמפיין שמנהל מטה אובמה לצייר את רומני כאישיות המנותקת מדאגותיהם של אמריקאים מהמעמד הבינוני עולים יפה, ומונעים מהרפובליקנים לצבור מומנטום במרוץ.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

ושוב: זו הכלכלה

הסקר נערך בטלפון בין 2 ל-6 באוגוסט בקרב 1,168 נשאלים, מהם 1,014 בוחרים רשומים. במהלך ימי הסקר, דיווח משרד התעסוקה האמריקאי כי המעסיקים שכרו בחודש זה יותר עובדים מאשר בחמשת החודשים האחרונים. מנגד עלה שיעור האבטלה מ-8.2% ל-8.3%. עורך הסקר, כריס ג'קסון, אמר כי "אמנם הערכת האמריקאים את מצבם גרועה מאשר לפני חודש נוכח החדשות הלא-כל-כך טובות שמתקבלות לאחרונה, אך נראה שאובמה חסין במידת מה בפני הרגשות הללו".

הנשיא המכהן אכן נהנה בסקר מיתרון קל על רומני בשאלה מי עשוי לטפל טוב יותר יותר בכלכלה וביצירת משרות (46% לעומת 44%), ונהנה מיתרון מוצק בתחום מדיניות המיסוי (49% לעומת 38%). ניתן לזקוף זאת, בין היתר, לקמפיין הממוקד שמנהל מטה אובמה ב-12 המדינות ה"מתנדנדות", שבמרכזו עברו הבעייתי של רומני כמנהל בכיר בחברת "ביין קפיטל", המואשמת בחיסול חברות אמריקאיות וביצוא משרות לחו"ל, תוך הפקת רווחים עצומים שהופקדו במקלטי מס (הונו האישי המוערך של רומני עומד על 250 מיליון דולרים).

"רומני הוד" מתנער מקונספט הקיבוץ

לדברי הסוקר ג'קסון, היתרון של אובמה בנושא התעסוקה והכלכלה הוא משמעותי במיוחד, בייחוד משום שהקמפיין של רומני מבוסס על הטיעון שהוא יטפל בכלכלה טוב מאובמה. "זה נושא המפתח במרוץ", הוא אומר. "כדי שרומני יוכל להעמיד טיעון משכנע ולנצח בבחירות, הוא יצטרך לבנות יתרון משמעותי על אובמה בתחום הזה, של 5-8% לפחות. לפי שעה, לא נראה שרומני מצליח לבנות איזשהו מומנטום שיקדם אותו לעבר ניצחון".

מיט רומני מבקר בכותל, ירושלים. עומר מירון
רומני בירושלים בסוף חודש יולי/עומר מירון

יממה אחרי שהנשיא אובמה הבריק כשהגדיר את יריבו כ"רומני הוד" – סוג של גרסה מודרנית ומעוותת לגיבור האנגלי, שבדמותה הרפובליקנית מבקשת לגנוב מהעניים ולתת לעשירים – רומני התבטא בצורה שמבטאת היטב את משנתו הקפיטליסטית.

בכנס התרמה בשיקגו, אמר רומני כי "אמריקה היא אינה קולקטיב שבו כולנו עובדים יחד ב'קיבוץ או ביישות קטנה'. מדובר ביחידים שרודפים אחרי החלום שלהם ומייסדים חברות, ומעסיקים בהן עובדים. עובדים אלה שואבים השראה ממקום עבודתם, ובתורם מייסדים חברות משלהם".

(עדכון ראשון: 20:55, 08.08.12)

בחירות בארה"ב 2012 - כותרות אחרונות
רומני ממשיך למעוד בלשונו: כינה את הסיקים "שייחים"
האם ראש ה-CIA דיוויד פטראוס ירוץ לצד רומני כסגנו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully