וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת מצרים הותקף בהלוויית השוטרים: "אתם הרגתם אותם"

ניר יהב

7.8.2012 / 17:04

אבלים זועמים יידו נעליים על הישאם קנדיל, שרק לפני שבוע נכנס לתפקידו, בהלוויית הרוגי מתקפת הטרור בסיני. הוא לא נפצע, אך שמשות מכוניתו נופצו. שומריו ברחו לנתיב חלופי

צילום:רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו

מכוניתו של ראש הממשלה החדש של מצרים, הישאם קנדיל, הותקפה היום (רביעי) שעה שהשתתף בטקס הלווייתם של 16 השוטרים המצרים שנהרגו במתקפת הטרור של פעילי הג'יהאד העולמי ברפיח המצרית ביום ראשון האחרון. לפי דיווח אתר האינטרנט של העיתון "אל-מסרי אל-יום", המון זועם מקרב משתתפי ההלוויה תקף את מכוניתו של קנדיל, שהושבע רק לפני שבוע לתפקידו, איים עליו בנעליים, וגרם לנזק לשמשות מכוניתו. "אתם הרגתם אותם, כלבים", קראו המפגינים הזועמים. לפי דיווח אתר העיתון "אל-אהרם", נעליים פגעו בקנדיל עצמו, אך הוא לא נפצע. השיירה נאלצה לבסוף לבחור בדרך חלופית כדי להימנע מתקיפה נוספת.

האירוע התרחש מחוץ למסגד אל רשדאד ברובע "נאצר סיטי" בקהיר. אל ההלוויה הגיעו רבים מבכירי הממשל, בהם שר ההגנה החדש וראש המועצה הצבאית העליונה, מוחמד חוסיין טנטאווי, וכן נציגים נוספים מהמועצה. נכחו גם המועמדים שהפסידו במרוץ לנשיאות, בהם עבד אל-מונעם עבד-אל-פותוח ועמרו מוסא. גם נציגי המפלגה הסלפית הגיעו להלוויה, אולם בלט בהיעדרו הנשיא עצמו, מוחמד מורסי - שהיה אמור להגיע לטקס, אך לבסוף נראה כי לא הופיע.

הלוויית השוטרים שנהרגו במתקפת הטרור בסיני, קהיר, מצרים, 7 באוגוסט 2012. רויטרס
המכונית הותקפה, ונגרם לה נזק. הלוויית השוטרים/רויטרס

בנוסף דיווחו כמה כלי תקשורת פלסטינים כי משתתפי ההלוויה קיללו את המועמדים לשעבר לנשיאות מצרים, חמדאין סבאחי ועבד אל-מונעם אבו אל-פותוח, ואף ניסו לסלקם מהמקום. בנוסף דווח על כך שמשתתפי ההלוויה תקפו צוותי תקשורת.

רק לפני שבוע הוכרז ד"ר קנדיל כראש הממשלה, יחד עם 35 השרים שמכהנים תחתיו. "הממשלה לא תפעל לבד ולא תצליח לבד", אמר קנדיל. "זוהי ממשלתו של העם. על כולם לעמוד לצד הממשלה והנשיא ולפעול יחד".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

פיגוע משולב מרפיח המצרית, לדרום ישראל

קנדיל, מומחה למים שכיהן בשנים האחרונות כשר המים וההשקיה בממשלות מצרים, החליט למנות בעיקר שרים שהם אנשי מקצוע, ורק מיעוט קטן מהשרים הם אישים המזוהים פוליטית. ראש הממשלה, שגם הוא עצמו אינו מזוהה פוליטית, אף החליט להשאיר כמה משרי הממשלה הקודמת בתפקידם, ובראשם שר החוץ מוחמד כאמל עמרו ושר האוצר מומתאז סעיד.

הממשלה החדשה מבטאת יותר מכל את המדיניות שבה נוקט הנשיא מורסי מאז שנבחר לתפקידו לפני יותר מחודש: הימנעות בכל מחיר מעימותים עם המועצה הצבאית העליונה, ששלטה במדינה למשך כשנה וחצי, בתקופת המעבר שבין הפלת שלטונו של חוסני מובארק לבחירתו של מורסי לנשיא. על מדיניות זו מעיד יותר מכל זהותו של שר ההגנה: ראש המועצה הצבאית, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי.

לפני יומיים הצליחו מחבלים המזוהים עם הג'יהאד העולמי להשתלט על כלי רכב משורינים מצריים בסיני, ותקפו את מעבר כרם שלום שבגבול הרצועה. אחד מהם התפוצץ, ופער חור בגדר, והאחר נפגע על ידי חיילי צה"ל. מתוך הרכב האחרון יצאו מחבלים חמושים, ועל פי החשד, שמונה מהם נכנסו דרך החור שבגדר לשטח ישראל. במקום נפתחו חילופי אש כבדים, ושישה מחבלים נהרגו. לא נרשמו נפגעים בקרב כוחותינו. בתוך כך, דוברו של נשיא מצרים אמר אחר הצהריים כי עד כה אין מידע ודאי ומדויק על מבצעי הפיגוע שלשום. "ייתכן ומדובר בקבוצה מצרית וייתכן וחלקם אינם מצרים". הדובר, יאסר עלי, אמר עוד כי לצורך מציאת מבצעי הפיגוע הוקם חדר מבצעים משותף של כל גורמי הביטחון שפועל 24 שעות ביימה. "הנשיאות מקבלת מידע שוטף מחדר המבצעים, והיא תעדכן את הציבור בכל המידע שיתקבל", אמר. הוא הבהיר עוד כי הפיגוע לא יעבור ללא תגובה, "בין אם מבצעי הפיגוע מתוך מצרים ובין אם מחוצה לה".

בהתייחסו להתרעות הישראליות שלושה ימים לפני הפיגוע, אמר: "אנו תמיד מקבלים התרעות מסוג זה אולם איני יכול לדבר על סוג המידע שהיה ברשותה של ישראל כשפרסמה את ההתרעות שלה. ייתכן ולגורמי הביטחון יש מידע רב יותר בנושא זה".

משוריין שרוף שבו השתמשו פעילי ג'יהאד במתקפה על מצרים וישראל. AP
16 שוטרים נהרגו. המשוריין המפויח/AP

דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי אישר כי קבוצת מחבלים מסיני השתלטו על מוצב מצרי, הרגה 15 שוטרים מצרים וגנבו מהם שני כלים משוריינים. שני הכלים עשו את דרכם למעבר, אחד מהם התפוצץ והשני חדר לשטח ישראל, והותקף מהאוויר על ידי חיל האוויר. גורמים צבאיים מסרו כי דקות אחדות לפני ההתקפה על המשוריין השני הצליחו מספר מחבלים להימלט מהכלי ולרוץ כשהם חמושים לכיוון היישוב יבול. עוד ציינו הגורמים כי באזור השטח החקלאי של היישוב יבול התנהלו קרבות אש בין חיילי צה"ל, לוחמי ימ"מ והמחבלים. כעבור 20 דקות של כיתור המקום נהרגו המחבלים. האירוע הסתיים וכוחות הביטחון מבצעים סריקות כדי לאתר מחבלים נוספים.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

לקריאה נוספת
חשש בירושלים: ”התרופפות בשליטה הביטחונית בסיני”
מוחמד מורסי: ”המתקפה בסיני לא תעבור בשתיקה”
ממשלה חדשה במצרים: מורסי נזהר מעימות עם הצבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully