וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים המוסלמים מאשימים: "המוסד מאחורי הפיגוע"

6.8.2012 / 20:12

בהודעה שהתפרסמה באתר התנועה, נטען כי המוסד תכנן את התקיפה בה נהרגו 17 שוטרים מצרים, במטרה להפיל את הנשיא מורסי. משרד החוץ: "אפילו האדם שאמר את זה לא מאמין לעצמו"

צילום: שי מכלוף, דו"צ, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אמיר בוחבוט

תנועת האחים המוסלמים במצרים מאשימה את המוסד הישראלי בפיגוע במוצב של הצבא המצרי בסיני, בו נהרגו 17 שוטרים. בהודעה שפרסמה התנועה הערב (שני) באתר האינטרנט שלה, נטען כי מטרת התקיפה הייתה להפיל את נשיא מצרים החדש, מוחמד מורסי. על פי ההצהרה, המוסד ניסה לבטל את תוצאות ההפיכה המצרית שהובילה להפלתו של הנשיא לשעבר, חוסני מובארק, בשנה שעברה, ויש כעת לבחון מחדש את הסכם השלום עם ישראל.

"ניתן לשייך את הפשע הזה למוסד, אשר פועל לעצור את המהפכה מאז תחילתה, וההוכחה לכך היא שהוא נתן הנחיות לאזרחים הציונים שלה בסיני לצאת באופן מידי לפני כמה ימים", נכתב בהודעה, בהתייחסו לאזהרת המסע שפרסם בשבוע שעבר המטה ללוחמה בטרור. "הדבר גם מסב את תשומת לבנו לעובדה שכוחותינו בסיני אינם מספיקים על מנת להגן עלינו ועל גבולותינו, דבר המחייב לבחון מחדש את סעיפי ההסכם החתום בינינו לבין הישות הציונית".

במשרד החוץ דחו בבוז את טענות האחים המוסלמים. "אפילו האדם שאמר את זה לא מאמין לעצמו כשהוא מסתכל במראה", אמר דובר משרד החוץ, יגאל פלמור.

נשיא מצרים מוחמד מורסי נועד עם ראש המועצה הצבאית העליונה מוחמד חוסיין טנטאווי לאחר מתקפת הג'יהאד ברפיח, אוגוסט 2012. AP
פגישת מורסי והמועצה הצבאית העליונה בעקבות הפיגוע/AP

בעקבות האירוע, שיגר משרד החוץ הודעת תנחומים למצרים. "ישראל מבקשת להביע את תנחומיה למצרים ולעם המצרי על הריגתם של אנשי כוחות הביטחון של מצרים בידי מחבלים", נכתב בהודעה. "ההתקפה הפראית הזו הביאה למותם של מצרים, והכוונה הייתה להרוג במקביל גם ישראלים. מעבר לכך, המחבלים התכוונו גם לזעזע את הסכם השלום בין ישראל למצרים".

בהודעה הדגיש משרד החוץ כי "השלום בין שתי המדינות היה ונשאר אינטרס משותף לשני העמים, וישראל תוסיף ותפעל ברוח של שיתוף פעולה עם מצרים, על מנת לקיים את האינטרס החיוני הזה ולבסס את הביטחון והיציבות באזור".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
עמדה מצרית בגבול עם רצועת עזה לאחר מתקפת ג'יהאד שבה נהרגו 15 חיילים מצרים. רויטרס
המוצב במצרים בעקבות התקיפה/רויטרס

הנשיא מוחמד מורסי יצא בעקבות הפיגוע במסר תקיף לאחראים. "מתקפת הטרור שאירעה בחצי האי סיני לא תעבור בשתיקה. אלה שביצעו את הפשע הנורא ישלמו על כך", נכתב בהודעה שפרסמה הלילה לשכתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully