וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העצרת הכללית של האו"ם גינתה את משטר אסד

3.8.2012 / 20:50

נציגי המדינות החברות באו"ם אישרו בנוסף גינוי למועצת הביטחון של הארגון, כיוון שחבריה לא השיגו עד כה הסכמה בנושא סוריה. המזכ"ל באן: "העיר חלב הפכה לזירת קרב אכזרית"

העצרת הכללית של האו"ם אישרה הערב (שישי) הצעת גינוי למשטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד, בשל המשך גילויי האלימות הקשים כלפי מתנגדיו. ההחלטה, שהתקבלה ברוב של 133 מדינות לעומת 12 מדינות שהתנגדו, כוללת קריאה לביצוע שינוי בשלטון בדמשק. 31 מדינות נמנעו מלהצביע. נציגי 193 המדינות החברות בארגון אישרו בנוסף החלטת גינוי למועצת הביטחון של האו"ם, כיוון שעד כה חבריה לא השיגו הסכמה בנושא סוריה – 17 חודשים מאז תחילת ההתקוממות נגד השלטון הסורי. במקביל, רשת אל-ערביה דיווחה כי 120 בני אדם נהרגו היום בעימותים בין כוחות המורדים לבין הצבא.

העצרת הכללית של האו"ם. Mary Altaffer, AP
העצרת הכללית של האו"ם/AP, Mary Altaffer

לפני ההצבעה על החלטת הגינוי שהעלתה סעודיה, אמר מזכ"ל הארגון, באן קי מון, כי "בזמן שאנו נועדים כאן, חלב הפכה לזירת קרב אכזרית בין הממשלה הסורית לבין אלה השואפים להחליפה". לדבריו, "יש צורך לחקור את הפשעים הללו ולהביא לדין את אלה שמבצעים אותם".

באן חזר בדבריו על דאגתו הגוברת מחוסר היכולת של חברות מועצת הביטחון להגיע להסכמה בנושא הסורי, ואמר: "לא פעם אמרתי כי אני מצר על כך שהמחלוקת הקיימת במועצת הביטחון משתקת את חבריה". בחודש שעבר רוסיה וסין, חברות קבועות במועצת הביטחון, הטילו וטו כפול על הצעת החלטה הקוראת להפסקת האלימות במדינה השסועה וכן על הטלת סנקציות על משטר אסד. זו הפעם השלישית ב-17 חודשי המשבר בסוריה, ששתי המעצמות מטילות את כובד משקלן כדי להגן על בשאר אסד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

רוסיה: "מודאגים מאוד מהאלימות בחלב"

בתוך כך, משרד החוץ של רוסיה פרסם היום הודעת גינוי בעקבות המשך האלימות בסוריה. בהודעה נכתב כי מוסקבה "מודאגת מאוד" מהאלימות בעיר חלב והיא קוראת להפסקת שפיכות הדמים באופן מידי. כמו כן נכתב בהודעה כי העברת אמצעי הלחימה לכוחות המורדים על ידי גורמי חוץ סותרת את מאמצי הקהילה הבינלאומית למצוא פתרון למשבר בסוריה.

אתמול הודיע שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן, כי הוא מתפטר מתפקידו. קרוב לחצי שנה אחרי מינויו, הודיע אנאן למזכ"ל באן כי אין בכוונתו לחדש את כתב המינוי שלו, הצפוי לפקוע ב-31 באוגוסט. באן הוסיף כי הוא פועל לאיתור מחליף לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully