וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הצית צוללת גרעינית כדי להתחמק מעבודה

24.7.2012 / 13:45

כתב אישום הוגש נגד צעיר בן 24, על כך שבחודש מאי האחרון, הוא הצית אש בצוללת בה עבד בעבודות צביעה, וגרם לנזק הנאמד ב-400 מיליון דולר כי "רצה לצאת הביתה"

אזרח העובד בצבא ארצות הברית, בן 24, נעצר והואשם אתמול (שני) בבית משפט פדרלי בפורטלנד שבמדינת מיין בהצתת אש בצוללת גרעינית בה עבד, בחודש מאי האחרון במספנה סמוכה, וגרימת נזק הנאמד בלא פחות מ-400 מיליון דולרים. לטענת חוקרי הצי, המניע למעשהו של קייסי ג'יימס פיורי היה פשוט מאין כמוהו: "הוא רצה לצאת הביתה".

המקרה התרחש ב-23 במאי במספנת פורטסמות של הצי בעיר קיטרי. פיורי, צבע תושב ניו המפשייר, הועסק על גבי הצוללת הגרעינית "מיאמי" שעגנה במקום, בעבודת צביעה, תיקונים והשבחה. לפי כתב האישום נגדו, במהלך העבודה הצית אש בצוללת. כמו כן, הוא מואשם במקרה נוסף של הצתת אש במספנה, חודש לאחר מכן. אם יורשע, עשוי להיגזר עליו מאסר עולם.

צוללת גרעינית עולה באש במספנה של הצי האמריקאי במדינת מיין, 23 במאי 2012. WMUR, Jean Mackin, AP
כיבוי האש ארך באותו יום 12 שעות. הצוללת עולה באש/AP, WMUR, Jean Mackin

האישומים הוגשו בעקבות חקירה של שירות החקירות הפליליות של הצי. בחקירתו, הודה פיורי - לאחר שנבדק בפוליגרף - כי השתמש במצת כדי להעלות אש בשואב אבק ובערמת סמרטוטים - וזו התפשטה בתוך הצוללת. "המניע למעשה היה רצונו להשתחרר מהעבודה", הבהיר חוקר הצי, ג'רמי גוטייה. הוא הוסיף כי פיורי סיפר לחוקריו כי באותה עת נטל מגוון תרופות נגד חרדה, דיכאון, אלרגיות ונדודי שינה. עוד סיפר כי מפלס הלחץ שלו היה גבוה במיוחד באותו יום, בשל התכתבות מסרונים סוערת, ולכן רצה לעזוב את העבודה.

כיבוי האש ארך באותו יום 12 שעות, ובמהלכו נפצעו באורח קל שבעה כבאים. בשום שלב לא נגרמה סכנה לדליפת נשורת גרעינית, שכן הכור הגרעיני המניע את הצוללת היה במצב כבוי ומנותק במהלך תקופת התיקונים. על הסיפון גם לא היו כלי נשק. הצי האמריקאי נדרש כעת להחליט אם לנסות ולתקן את הנזקים הקשים שנגרמו לכלי השיט, ששוויו 900 מיליון דולרים, או לוותר עליה סופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully