וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוצח מקולורדו במעצר: "יורק על סוהרים כמשוגע"

אסירים ששהו עם החשוד בטבח מאמינים שהוא לא ישרוד זמן רב במעצר: "קראו לו 'רוצח ילדים' ואיימו להרגו". בעבר הדריך "הג'וקר" במחנה קיץ יהודי: "לא התעורר חשד לגביו"

צילום: רויטרס ; עריכה: אמיר קוטיגרו

ג'יימס הולמס, הצעיר בן ה-24 החשוד שרצח 12 בני אדם ופצע עשרות נוספים במסע ההרג שערך בהקרנת הסרט החדש בסדרת סרטי "באטמן", בעיירה אורורה שבקולורדו, ממשיך להסתבך. הרשויות בקולורדו הודיעו כי הולמס, המכונה "הג'וקר" - דמות הרשע המטורפת המככבת בסדרת הקומיקס, מוחזק בתנאי בידוד במהלך מעצרו, בשל חשש שאסירים ינסו לרצוח אותו.

העיתון "ניו יורק דיילי ניוז" דיווח אתמול (ראשון), לפי עובד במתקן המעצר ארפאהו שבקולורדו שבו "הג'וקר" עצור, כי הולמס נתון בבידוד מחשש שעצירים ינסו לנקום בו. "הוא לא הראה סימני חרטה כלל. הוא חושב שהוא משחק בסרט", אמר העובד. אסיר לשעבר ששוחרר מהמתקן סיפר כי "הולמס ירק על דלת תא המעצר ועל הסוהרים. הוא התנהג כמו משוגע". וויין מדליי ודימה דנילוב, שני משוחררים נוספים מהמתקן, חיזקו את דברי חברם ואמרו כי "בליל המעצר הראשון של הולמס, שאר האסירים התקבצו סביבו וצעקו לעברו 'רוצח ילדים!'", כיוון שבמהלך הטבח הוא ירה למוות בילדה בת שש.

חוקר FBI בדירתו של ג'יימס הולמס, שרצח 12 איש בקולנוע, דנבר, קולורדו, 22 ביולי 2012. רויטרס
תכנן להרוג את כל מי שנכנס לדירתו. שוטר בדירת הולמס/רויטרס

"כל האסירים דיברו על כך שהם רוצים להרוג אותו, כל אחד חיפש הזדמנות לכך", הסביר מדליי. חברו דנילוב אמר כי הולמס הוכנס למתקן המעצר כשפניו מכוסות במגבת אדומה, כשעתיים לאחר שרצח את קורבנותיו באולם הקולנוע. דנילוב הוסיף כי מתחת לאפוד המגן שנשא על גופו, "הג'וקר" לבש בגדים בצבע אדום, כפי ששיערו היה צבוע באדום.

שני האסירים לשעבר לא צופים עתיד ורוד להולמס בכלא. "הוא לא ישרוד עד יום שני, ביום שבו הוא אמור להתייצב בפני שופט, אם הנהלת הכלא תחליט להוציאו מהבידוד", הסבירו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"אמרתי להם שאני לא בטוח לגבי הבחור הזה, הוא מוזר"

במהלך חקירת המשטרה התברר כי הולמס, סטודנט לרפואה לשעבר, תכנן את הטבח בקפידה. לטענת החוקרים, הולמס הגיע למקום כשהוא חבוש אפוד מגן וקסדה, וכן חמוש היטב. לאחר שההקרנה התחילה הוא שחרר פצצת עשן - ואז התחיל לירות.

שוטר מוציא מחשב מדירתו של ג'יימס הולמס, שרצח 12 איש בקולנוע, דנבר, קולורדו, 22 ביולי 2012. רויטרס
שוטר מוציא מחשב מתוך דירתו של הולמס/רויטרס

להולמס עצמו אין כל עבר פלילי, למעט מספר עבירות תנועה, מה שאפשר לו לרכוש כלי נשק ללא כל בעיה. רשת פוקס ניוז דיווחה כי למרות העבר הנקי של "הג'וקר", כחודש לפני ביצוע הטבח, גלן רוטקוביץ', בעל מועדון נשק פרטי בקולורדו, הבחין כי הבחור הצעיר שהגיש בקשה להצטרף למועדון שלו, מתנהג באופן מוזר. רוטקוביץ' סיפר כי לאחר קבלת הבקשה, הוא התקשר לביתו ושמע את ההודעה הקולית "המצמררת והמוזרה" במשיבון של הולמס.

"ההודעה הייתה מבולבלת וביזארית, הוא בלע מילים. הוא לא נשמע שתוי, רק מוזר. כל מה שהצלחתי לשמוע זה את המילה 'ג'יימס' בהודעה", הסביר רוטקוביץ', שהורה לעובדיו להזעיק אותו מידית אם הולמס יופיע במועדון הנשק. "אמרתי להם שאני לא בטוח לגבי הבחור הזה, הוא היה מוזר".

צחוק פרוע והיסטרי במשיבון: "שטני בצורה מעוותת"

כמה ימים לאחר מכן, בשיחת טלפון נוספת של בעל מועדון הנשק לביתו של הולמס, הוא שמע הודעה קולית חדשה, שבה הצעיר חיקה קול צחוק פרוע והיסטרי שנשמע ברקע ההודעה. "במבט לאחור, אם הייתי צופה בסרטי באטמן, הייתי יכול להבין שמדובר בקול צחוקה של דמות "הג'וקר"", אמר רוטקוביץ', והוסיף: "זה נשמע כאילו הוא ניסה להיות מוזר ככל האפשר". בעקבות השיחה, הוא הזהיר את עובדיו מפני הולמס, ולדבריו, לא שמע ממנו עוד. בעקבות הטבח, בעל מועדון הנשק מסר למשטרה מידע שלא היה ידוע לחוקרים עד כה לגבי "הג'וקר".

תושבי קולורדו והעיירה אורורה בפרט, שבה ביצע הולמס את הטבח שתכנן בקפידה, מנסים להתאושש מהטרגדיה שפקדה אותם. "המדינה במצב של לב שבור. אני חושב שהיה זה המינגוויי שאמר: 'העולם שובר את כולנו, אבל אחר כך כולנו חזקים יותר במקומות השבורים'", אמר ג'ון היקנלופר, מושל קולורדו.

איש החוק הביע בדבריו את מה שמרבית אזרחי ארצות הברית חשים כלפי הולמס. "הוא היה שטני בצורה מעוותת, אני חושב שכמעט כמו טרוריסט. הוא רצה להרוג לא רק את האנשים בקולנוע, אלא גם את יכולתה של המדינה כולה ליהנות מהחיים, ללכת לקולנוע, שעבור רובנו מהווה מפלט מהלחץ בחיים".

"תפקידו היה לעזור לנערים לרכוש ביטחון עצמי"

במהלך הלילה נטרלו כוחות משטרה בהצלחה את כל מטעני הנפץ בדירה הממולכדת של הולמס. כמה שעות לפני כן ביצעו חבלנים פיצוץ מבוקר בדירתו. כתוצאה מכך נוטרל מטען נפץ המופעל באמצעות חוט תיל ממעיד שהטמין החשוד ברצח.

דן אוטס, מפקד משטרת אורורה, אמר היום כי בארבעת החודשים האחרונים הולמס קיבל לביתו וכן למקום עבודתו כמות גדולה של חבילות, שהכילו לפי החשד כלי נשק ותחמושת ששימשו אותו במסע ההרג.

אוטס, שלדבריו הולמס תכנן להרוג את כל מי שנכנס לדירתו באמצעות מטעני הנפץ, אמר כי הוא ואנשיו "בהחלט כועסים על מה שקרה בעיר שלנו, מה שקרה לאנשים הנהדרים שחיים פה, וגם מה שתכננו לעשות לאחד משוטרינו".

כלי התקשורת בארצות הברית, בינתיים, עוסקים בימים שלאחר הטבח באיסוף כל בדל מידע שיספק לצופים פרטים נוספים על זהותו. העיתון "לוס אנג'לס טיימס" דיווח היום כי בעברו הוא הועסק במחנה קיץ יהודי. לפי הדיווח, בשנת 2008 עבד "הג'וקר" כמדריך במחנה הקיץ על שם מקס שטראוס, שנוסד ב-1938 בעיר המלאכים.

המחנה מיועד לבני נוער במצוקה בגילאים שבע עד 14. רנדי שווב, מנכ"ל הארגון המפעיל את מחנה הקיץ, הסביר כי הולמס היה אחראי על הדרכתם של כעשרה בני נוער. בהודעה שפרסם נכתב כי "תפקידו של הולמס היה לעזור לנערים לרכוש ביטחון עצמי, הערכה עצמית ויכולת להשתלב בצוותי עבודה קטנים. לא היה כל סימן שיכול היה לעורר חשד לגביו".

הפרחת בלונים לזכר אחר מקורבנות הטבח בבית הקולנוע, אורורה, קולורדו, 22 ביולי 2012. רויטרס
"כועסים על מה שקרה בעיר שלנו". תושבי אורורה בטקס לזכר קורבנותיו של "הג'וקר"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully