וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הפיגוע בבורגס: נבדקת מעורבות אדם שלישי

עיתון בולגרי דיווח כי לפי התוכנית, אדם אחד יועד לשמש כמתאבד, על השני הוטל לשמש כ"גיבוי", ואילו משימתו של השלישי הייתה לירות למוות בשניים הראשונים, במקרה שייעצרו

צילום: יהושע בריינר; עריכה: אמיר קוטיגרו

משטרת בולגריה חוקרת את האפשרות שאדם שלישי היה מעורב בהוצאתו לפועל של פיגוע הטרור ביום רביעי שעבר בשדה התעופה של עיר הנופש בורגס, כך דיווח היום (ראשון) העיתון הבולגרי "סנטדרד". לפי הדיווח, מדובר באדם נוסף - מעבר למחבל המתאבד, ולסייען הנוסף שקלסתרון שלו הופץ במהלך סוף השבוע.

לפי העיתון, שני הסייענים היו נוכחים בשדה התעופה בזמן שהמחבל המתאבד פוצץ את עצמו באוטובוס התיירים הישראלים, הרג חמישה מהם ואת הנהג הבולגרי, ופצע עוד למעלה מ-30 בני אדם.

חלוקת התפקידים בין השלושה, לפי דיווח העיתון, הייתה כדלהלן: אחד יועד לשמש כמתאבד; על השני הוטל לשמש כ"גיבוי", ולהוציא לפועל את הפיגוע במקרה שמשהו ישתבש ברגע האחרון אצל המתאבד; ואילו משימתו של השלישי הייתה לירות למוות בשניים הראשונים, במקרה שייעצרו או יתחרטו.

מוקדם יותר דווח כי החשוד השני, שלפי החשד הוא אזרח אמריקאי ששמו דיוויד ג'פסון, תועד במצלמות אבטחה בנמל התעופה בוורנה בסוף יוני. לפי הדיווחים, האיש שהה במשך כמה לילות במלון ליד מרכז הקונגרסים בוורנה, אך החוקרים לא הצליחו לאתר אותו לאחר הפיגוע בבורגס. המשטרה חושדת כי הסייען עדיין נמצא בשטח בולגריה.

"נמשיך להילחם בעוצמה בטרור, גם במפגעיו וגם במשלחיו"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לפיגוע בבורגס. בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי לבו עם המשפחות השכולות והוסיף: "אנחנו גם מתפללים לשלומם של הפצועים". הוא ציין כי "מדינת ישראל ערבה לאזרחיה, באשר הם ובאשר יהיו, ואנו נמשיך כמובן להיאבק ולהילחם בעוצמה בטרור, גם במפגעיו וגם במשלחיו".

שר האנרגיה, עוזי לנדאו, התייחס גם כן לפיגוע ואמר: "אנחנו נמצאים בתוך מאמץ ניכר מתמשך של אירן וחיזבאללה, שאתה רואה אותו מתחיל מהפיגועים בהודו, תאילנד, אזרבייג'ן, קניה וקפריסין. בסוף אחד הצליח". בישיבת הממשלה, אמר לנדאו כי "צריך להמשיך להתגונן ולהמשיך לראות איך גובים מכל אלה מחיר כבד. הדגש צריך להיות לגרום למי שמבצע את הדברים האלה לשלם מחיר דיס-פרופורציונלי".

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

עוד בנושא
דיווח: "סייען המחבל פעל מוורנה ועדיין בבולגריה"
גופת המחבל מבורגס נותחה, מצוד אחר מחבל נוסף
ארגון "בסיס הג'יהאד" נטל אחריות לפיגוע בבורגס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully