וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריף בארה"ב: "תעודת הלידה של אובמה - מזויפת"

ג'ו ארפאיו פועל מזה שנה להוכיח כי הנשיא אינו יליד ארה"ב, ובכך להביא להפלתו. הפעם הסתמך על עדות קשישה שעבדה ברישום האוכלוסין בהוואי, וראש צוותו הבטיח: "זו לא רדיפה"

ג'ו ארפאיו, שריף שנוי במחלוקת ממדינת אריזונה בארצות הברית, התפרסם בשנה האחרונה לאחר שפתח בחקירת מקום הולדתו של הנשיא ברק אובמה. כמו מתנגדים רבים של הנשיא, גם ארפאיו מעוניין להוכיח כי הנשיא נולד מחוץ למדינה, מה שיפסול אותו מלכהן בתפקיד.

אובמה אמנם הציג בפומבי את תעודת הלידה שלו לפני יותר משנה, כדי להוכיח למקטרגיו כי הוא יליד ארצות הברית ולא קניה, אולם הלילה (רביעי) טען ארפאיו כי החקירה עלתה שלב, כשהצליח להוכיח כי תעודת הלידה שהציג הנשיא אובמה - מזויפת.

השריף ג'ו ארפאיו טוען כי תעודת הלידה של אובמה מזויפת, יולי 2012. AP
הקשישה "חדה להפליא", טוען ראש צוות החקירה. ארפאיו/AP

העיתון "פיניקס ניו טיימס", דיווח כי ראש צוות החקירה, מייק זולו, הציג הלילה את ממצאיו, וטען בין היתר כי יצר קשר עם ורנה לי, אישה בת 95 שעבדה ברישום אוכלוסין במדינת הוואי בזמן שאובמה נולד בה ב-1961, ולראיה מופיעה חתימתה על התעודה. אותה אישה, לטענתו, "חדה להפליא" והעידה כי לא ייתכן שאובמה נולד במדינה, שכן תאומות בשם סוזן וגרטשן נורדיק נולדו יום לאחר אובמה, וקיבלו תעודת לידה עם מספר סידורי נמוך יותר.

במסיבת העיתונאים בה הציג הנשיא אובמה את תעודת הלידה שלו, סיפר אז על התמודדותו עם השמועות. "כשנאמתי על התקציב דיברו על תעודת הלידה שלי", אמר, תוך שהוא מסביר כי "עומדים בפנינו אתגרים אדירים ולא נוכל לפתור את הבעיות שלנו אם נתמקד בהצגות וקרקרסים". עם זאת, בתוך עמו הוא חי, ועל כן הוסיף הנשיא כי לעד "יהיה מיעוט באוכלוסייה שמבחינתו הנושא הזה לא יירד מסדר היום. אבל אין לנו זמן לזה, יש לנו נושאים חשובים יותר לעשות, אנחנו צריכים לפתור בעיות".

"לא פועלים ממניעים פוליטיים"

כבר בתחילת השנה הצהיר השריף כי בדיקת העותק האלקטרוני של תעודת הלידה מעלה חשד באשר לאותנטיות שלה. "מבדיקת הראיות שהוצגו ונחקר, אני לא יכול לומר לכם בלב שלם כי המסמכים אמיתיים", אמר אז ארפאיו. "ממה שלמדנו, אנו זקוקים לתהליך טוב יותר בבחינת האנשים המתמודדים לנשיאות ארצות הברית", ציין והוסיף כי הדבר מצדיק חקירה פלילית ובחינה נרחבת מצד הקונגרס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
השריף ג'ו ארפאיו טוען כי תעודת הלידה של אובמה מזויפת, יולי 2012. AP
לא מבין מדוע מאשימים אותו ברדיפה פוליטית. ארפאיו וחבר, מיט רומני/AP

זולו, מנגד, מתעקש כעת כי לא מדובר ברדיפה פוליטית. "אני באמת לא מבין למה קשה לאנשים להבין שאנו לא פועלים ממניעים פוליטיים", אמר ברצינות גמורה. "אנחנו לא פועלים נגד הנשיא, למרות שכולם רוצים לגרום לזה להיראות ככה", הוסיף ופגע באמינותו המעורערת גם כך. ארפאיו הצטרף לביקורת והפנה אותה כלפי התקשורת במדינה, שלטענתו מבקרת את החקירה שלו בצורה לא הוגנת. הוא קרא לקונגרס להתייחס ברצינות לממצאיה ולפתוח בחקירה. על ראש צוות החקירה שלו, שהיה אמון על הגילוי המפוקפק, אמר כי הוא ביצע עבודה של "100 סוכנים פדרליים". לא פחות.

אובמה הציג תעודת הלידה: "די להתעסק בשטויות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully