וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר: המיליונים שמחזיק מיט רומני במקלטי המס

כשר אבל מסריח? תחקיר שערך המגזין ואניטי פייר אודות מקורותיו הכספיים של המועמד הרפובליקני לנשיאות מעלה כי חלק מהונו הרב מוחזק בקרנות באיי קימן ובברמודה

המגזין "ואניטי פייר" פרסם אתמול (שלישי) תחקיר על מקורותיו הכספיים של המועמד הרפובליקני לנשיאות מיט רומני, בעקבות הביקורת שנמתחה עליו בשל התנהלותו הכספית והחשבונות אותם הוא מחזיק במקלטי מס מחוץ לארצות הברית. המגזין הדגיש כי למרות שככל הנראה לא ביצע רומני כל עבירה על החוק, אך ראוי לבדוק האם הביקורת אודותיו נכונה.

המועמד לנשיאות מיט רומני נואם בפני עובדי חברת תרופות בסן דייגו, 27 במרץ 2012. רויטרס
הונו גדול אף יותר מההערכות? מיט רומני/רויטרס

מהתחקיר עולה כי אכן לא נמצאו כל עדויות לעבירות על החוק אך רומני "מרגיש בנוח לצעוד לתוך אזורים אפורים מסוימים". לדוגמה, עורך דינו האישי של רומני ניהל את כספי אחת מקרנות הנאמנות העיוורת - האמורים להתנהל בידי גורם ניטרלי - אותן החזיק רומני, והשקיע באמצעותה כ-10 מיליון דולרים בחברה בבעלות בנו של רומני. בנוסף החזיק רומני קרן פנסיה בשווי 102 מיליון דולרים בה נצבר כסף במשך כ-15 שנים. עם זאת, רומני הכניס לקרן כ-30 אלף דולרים בלבד בכל שנה וההפרש הגדול בסכומים אינו מוסבר.

עוד נסב התחקיר סביב קרנות הגידור אותן מחזיק רומני. התחקיר לא הצליח להתחקות אחרי המקורות הכספיים של הקרנות. עוד מציין התחקיר כי רוב הקרנות האלה ממוקמות למרבה הנוחות באיי קיימן – שם החוק אינו מאפשר גילוי מידע מסוג זה. בנוסף בבעלותו של רומני נמצאת חברה הממוקמת באיי ברמודה עליה לא טרח המועמד לדווח כלל. "יכול להיות שהונו של רומני גדול יותר מהערכות הקודמות", נכתב בתחקיר.

עוד בנושא:

רשמית: רומני יתמודד עם מפלגתו על נשיאות ארה"ב
אובמה נגד רומני: "לא יוכל לקנות את הנשיאות בכסף"
מיט רומני: "אני משלם בערך 15% מסים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully