וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מיט רומני יבקר בישראל במהלך הקיץ הקרוב

טל שלו

3.7.2012 / 1:28

הניו-יורק טיימס מדווח כי הסנטור לשעבר ייפגש עם נתניהו, ידידו משכבר הימים, וכן עם פרס, יחימוביץ' וסלאם פיאד. "רומני הוא חבר גדול של ישראל. אנו שמחים להיפגש אתו"

המועמד לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית, מיט רומני, צפוי לבקר בישראל בקיץ הקרוב - כך דיווח אמש (שני) הניו יורק טיימס. ביקורו של רומני, רק מספר חודשים לפני הבחירות שייערכו בנובמבר, נחשב ליוצא דופן, מאחר שבעבר מועמדים לנשיאות כמעט ולא עזבו את שטח מדינתם בחודשי הקמפיין. עם זאת, יצוין כי אובמה עצמו עשה זאת אף הוא בקיץ שלפני הבחירות בשנת 2008. רומני צפוי לבקר בקיץ הקרוב גם בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בלונדון, ולפי הדיווח טרם הובהר אם הביקור בישראל יצורף לביקור זה באנגליה.

הניו יורק טיימס מצטט את יועצו המדיני של נתניהו, רון דרמר, שעבר בעבר עם הרפובליקנים בארצות הברית ונחשב לאיש הקשר העיקרי של ראש הממשלה בארצות הברית, שאישר לעיתון את דבר הביקור: "רומני הוא חבר גדול של ישראל ואנו שמחים להיפגש אתו. אנו מעריכים מאוד תמיכה חוצת מפלגות עבור ישראל ובטוחים שביקורו של רומני יעמיק זאת". במהלך הביקור, צפוי רומני להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו, נשיא המדינה פרס, יו"ר האופוזיציה יחימוביץ' וראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד.

רשמית: רומני יתמודד עם מפלגתו על נשיאות ארה"ב

המועמד הרפובליקני לנשיאות לשעבר מושל מסצ'וסטס מיט רומני מופיע מדבר על ישראל באייפא"ק, פברואר 2012. רויטרס
ביקורו של מיט רומני צפוי לעורר תמיכה גדולה בקרב הציבור היהודי שתורם למפלגתו/רויטרס

ביקורו של רומני צפוי לעורר תמיכה גדולה בקרב הציבור היהודי שתורם למפלגתו, וכמו כן בציבור הנוצרים האוונגליסטים הגדול בארצות הברית. על רקע הביקור המתוכנן, מרחפת העובדה שבארבע השנים האחרונות אובמה כלל לא ביקר בישראל, מה שעורר בעבר ביקורת קשה בארצות הברית.

רומני ביקר בישראל בעבר כבר ארבע פעמים

רומני, נוצרי מורמוני באמונתו, ביקר בעבר כבר ארבע פעמים בישראל, כשביקורו האחרון היה בשנה שעברה בינואר. במרץ האחרון הוקדשה כתבת פרופיל נרחבת בניו יורק טיימס ליחסים החמים בין נתניהו לבין רומני (על רקע המתיחות עם אובמה). השניים מכירים אחד את רעהו מסוף שנות ה-70, אז עבדו יחד בחברה עסקית בבוסטון.

עם זאת, בראיונות האחרונים שנתן, הדגיש נתניהו כי הוא שומר על קשרים עם רומני אך גם כי הקשר רופף. דרמר הבהיר לניו יורק טיימס כי ראש הממשלה פוגש בכירים דמוקרטיים ורפובליקניים כאחד. "אני בטוח שהם רוצים להפגין קשר חזק עם ישראל, וגם ישראל רוצה להפגין את הקשרים החזקים שלה עם שני צדי המפה הפוליטית בארצות הברית". לדבריו, פרטי הביקור טרם נקבעו סופית.

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully