וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמפסי: התרגיל המשותף עם ישראל בסתיו - הגדול אי פעם

30.6.2012 / 0:50

התרגיל, שתוכנן להתקיים בחודשי האביב בהשתתפות אלי חיילים, נדחה במפתיע לפני כחצי שנה. כעת אומר רמטכ"ל ארה"ב באופן רשמי: "אנו מצפים שזה יתרחש באזור אוקטובר-נובמבר"

ארצות הברית וישראל צפויות לקיים את תרגיל ההגנה האווירת המשותף הגדול ביותר אי פעם באוקטובר או בנובמבר, לאחר שהוא תוכנן להתרחש באביב ונדחה - כך הודיע היום (שבת) ראש המטות המשולבים של ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי.

"קבענו אותו מחדש לאזור החודשים אוקטובר-נובמבר", אמר דמפסי, "אני לא בטוח מה הייתה ההחלטה הסופית, אבל אנחנו מצפים שזה יתממש באזור הזמן הזה".

תמונות מאימון חיל האוויר בסרדיניה. דובר צה"ל
בחודש ינואר החליטו משרד ההגנה האמריקאי ומשרד הביטחון לדחות את התרגיל שתוכנן להתקיים באביב, למועד בלתי ידוע ולא נמסר מהן הסיבות שהביאו להחלטה זו/דובר צה"ל

בחודש ינואר החליטו משרד ההגנה האמריקאי ומשרד הביטחון לדחות את התרגיל שתוכנן להתקיים באביב, למועד בלתי ידוע ולא נמסר מהן הסיבות שהביאו להחלטה זו. גורמים במערכת הביטחון העריכו אז כי דחיית התרגיל נבעה מחשש שהוא יעורר ספקולציות מוטעות ויתפרש כהכנה לתקיפה באירן.

בתרגיל אמורים להשתתף אלפי חיילים משני הצבאות, ובמהלכו יופעלו מערכות הגנה אוויריות במספר שכבות וארה"ב תשגר לאזור נושאות מטוסים. לצורך כך ישולבו בתרגיל כלל המכ"מים והסנסורים באזור ועם סיומו יכלול מטווח של טילים שידמו התקפה על יעדים ישראלים. בעבר דווח בכלי תקשורת אמריקאים כי התרגיל יתקיים בחודשי החורף, אולם עד כה לא ניתן לכך אישור רשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully