וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז נועד עם קלינטון: "סנקציות נוספות על אירן"

טל שלו

21.6.2012 / 2:05

בביקור מדיני ראשון בארה"ב מאז הצטרף לקואליציה, נפגש המשנה לראש הממשלה עם מזכירת המדינה האמריקנית וקרא "להכין את כל האופציות האחרות" בנוגע לאירן. ייפגש גם עם פנטה

המשנה לראש הממשלה, שאול מופז, פתח אתמול (רביעי) את ביקורו המדיני הראשון בארצות הברית מאז חזר לכהן כשר בממשלת בנימין נתניהו. מופז נועד בוושינגטון עם מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון, ובהמשך הביקור הוא צפוי להיפגש גם עם שר ההגנה ליאון פנטה והיועץ לביטחון לאומי טום דונילון.

במוקד פגישותיו של מופז - המשך המאבק בגרעין האירני, לנוכח כישלון סבב השיחות השלישי בין שש המעצמות לבין אירן וחידוש התהליך המדיני בין ישראל והרשות הפלסטינית. מופז אמר לקלינטון שאחרי כישלון השיחות שנערכו השבוע במוסקבה, "הגיע הזמן שארצות הברית ומעצמות המערב יטילו סנקציות חמורות בתחומי אמברגו הנפט והפיננסים, וזאת על מנת לעצור את פיתוח הגרעין האירני", אך הדגיש גם כי "במקביל יש להמשיך ולהכין את כל האופציות האחרות".

מופז, שהצהיר בשבועות האחרונים על רצונו לנסות לחדש את המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים ואף צפוי להיפגש בהמשך עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר למזכירת המדינה קלינטון כי עם הצטרפות קדימה לממשלה, "הקואליציה הרחבה בישראל יוצרת חלון הזדמנויות בלתי חוזר לקדם את התהליך המדיני עם הפלסטינים". בשבוע שעבר הודיעה דוברת קלינטון, ויקטוריה נולנד, כי מזכירת המדינה תיפגש בקרוב עם ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת, זאת לאחר שנועדה כבר עם השליח המדיני הישראלי עו"ד יצחק מולכו, ושוחחה עם נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully