וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב וישראל פיתחו יחד את הווירוס "פליים"

יוסי מלמן

20.6.2012 / 8:47

הווירוס ששימש כ"סוס טרויאני" בכדי להשיג מידע על תכנית הגרעין האירנית פותח על ידי ה-CIA ואגף המודיעין בצה"ל - כך מסרו גורמי ביון אמריקאים ל"וושינגטון פוסט"

הווירוס "פליים" (להבה) שפגע במחשבים באירן פותח במשותף על-ידי ישראל וארה"ב – כך מדווח הבוקר (רביעי) ה"וושינגטון פוסט", המסתמך על מקורות מודיעין מערביים, ככל הנראה כינוי לאנשי ביון אמריקאים לשעבר.

על פי הדיווח, מטרת הווירוס הייתה לשמש כ"סוס טרויאני" בקנה מידה נרחב, כדי להשיג מידע על תכנית הגרעין של אירן. משהושג המידע, תוכנן בעקבות זאת הווירוס המוכר יותר "סטוקסנט", שהוחדר גם הוא למחשבי תכנית הגרעין וגרם לנזק בכאלף צנטריפוגות שהושבתו ובכך פגעו ביכולת של אירן להעשיר אורניום. "מדובר למעשה בהכשרת הקרקע לזירת קרב מסוג אחר של פעולה חשאית", אמר המקור לוושינגטון פוסט.

שיתוף של הסוכנות לביטחון לאומי וצה"ל

הדיווחים על הווירוס "פליים" החלו בחודש שעבר, כאשר מומחים של חברת קספרסקי הרוסית לאבטחת מידע טענו כי שני הווירוסים נוצרו בידי אותו מתכנת. אולם הפעם, הדיווח מרחיק לכת ומצביע במישרין על שיתוף פעולה של ה-CIA והסוכנות לביטחון לאומי (NSA) כמי שעשו יד אחת עם הצבא הישראלי, כשהכוונה על פי דיווחים קודמים לאמ"ן.

על-פי הדיווח, ה"פליים" תוכנת כבר לפני 5 שנים וקדם לווירוס המוכר יותר, "סטוקסנט". פעולות אלה הן חלק מלוחמת הסייבר ששתי המדינות מפעילות כלפי אירן כדי לשבש את תכנית הגרעין שלה. מהסוכנות האמריקאית לביטחון לאומי וכמו כן משגרירות ישראל בוושינגטון, לא נמסרה תגובה.

לקריאה נוספת
יוג'ין קספרסקי: "וירוס Flame - כמו נשק ביולוגי"
נתניהו רומז לאירן? ”יכולת הסייבר משפרת ההגנה שלנו”
ספר חדש: מלחמת הסייבר של ארה"ב וישראל נגד אירן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully