וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: בזמן הפגנת האופוזיציה - ראשיה ייחקרו

11.6.2012 / 14:08

משטרת רוסיה זימנה את מנהיגי האופוזיציה במדינה לחקירה שתיערך מחר, במקביל להפגנת הענק הראשונה במוסקבה מאז נבחר פוטין. מוקדם יותר נערך חיפוש בבתיהם. "הם עקרו את הדלת"

משטרת רוסיה זימנה הבוקר (שני) את מנהיגי האופוזיציה במדינה לחקירה שתיערך מחר, באותן השעות שבהן צפויה להתקיים במוסקבה הפגנת ענק נגד שלטונו של הנשיא ולדימיר פוטין – כך דוווח בסוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס". מוקדם יותר היום, ערכה המשטרה חיפוש בבתיהם של הגורמים, בעקבות חשד לאלימות נגד שוטרים במהלך הפגנה שנערכה בבירה עם השבעתו של פוטין ב-7 במאי.

מדובר ועדת החקירות של רוסיה נמסר כי הגורמים שבבתיהם נערך החיפוש זומנו לועדה ב-12 ליוני. באתר הוועדה נכתב כי הקבוצה כוללת את אלכסיי נבלני, בעליו של בלוג מפורסם נגד שחיתות, ואת המהפכן סרגיי אודלטסוב. שני הגורמים נתונים באופן קבוע תחת מעקב צמוד של ממשל פוטין עקב פעילותם הפוליטית.

הפגנה נגד שלטון פוטין ולמען החופש להפגין, מוסקבה, 27 במאי 2012. רויטרס
ממשלת פוטין העבירה חוק להחמרת הענישה על הפרת סדר בהפגנות. מפגינים במוסקבה, לפני כשבועיים/רויטרס

"עורכים חיפוש בבית שלי", צייץ בטוויטר נבלני, שארגן מספר פעילויות מחאה עם תום הבחירות ברוסיה, עקב החשד לשחיתות בספירת הקולות. "הם פחות או יותר עקרו את הדלת ממקומה", תיאר. על פי תחנת הרדיו "אקו מוסקבי", המשטרה אף אסרה על עורך דינו של נבלני להיכנס לדירה במהלך החיפוש.

ביום שישי האחרון, העבירה ממשלת פוטין חוק שמטרתו להחמיר משמעותית את הענישה על הפרות סדר במהלך הפגנות - מהלך שמוגדר על ידי יריביו כניסיון להשתיק את קולות המתנגדים במדינה. מחר צפויה להיערך ההפגנה הגדולה הראשונה במוסקבה מאז היבחרו של פוטין לנשיאות בתחילת החודש שעבר. אמצעי התקשורת חזו כי בהפגנה ישתתפו עשרות אלפי בני אדם, אולם כעת, עם זימונם של מנהיגי האופוזיציה לחקירה, לא ברור מה יעלה בגורלה.

לקריאה נוספת
בעוד מאות נעצרים: פוטין הושבע והבטיח זכויות
1,000 נעצרו, אך המחאה ברוסיה תימשך: "שדדו אותנו"
אחרי הניצחון הסוחף: המחאה נגד פוטין מתחדשת

הפגנה נגד שלטון פוטין בעיר סנט פטרסבורג, רוסיה, 31 במאי 2012. רויטרס
מפגין נגד פוטין, בחודש שעבר בסנט פטרסברג/רויטרס
הפגנה נגד שלטון פוטין ולמען החופש להפגין, מוסקבה, 27 במאי 2012. רויטרס
ועוד מההפגנה בנמוסקבה לפני שבועיים/רויטרס
הפגנה נגד שלטון פוטין ולמען החופש להפגין, מוסקבה, 27 במאי 2012. רויטרס
הפגנה נגד שלטון פוטין ולמען החופש להפגין, מוסקבה, 27 במאי 2012/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully