וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: מדינות ה-G8 מאוחדות בהמשך הלחץ על אירן

19.5.2012 / 18:50

נשיא ארצות הברית הכריז כי מנהיגי שמונה המדינות המתועשות, הנפגשים כעת בקמפ דייוויד, מחויבים להמשיך הסנקציות בשילוב מגעים דיפלומטיים, בתקווה "לפתור הבעיה בדרכי שלום"

מנהיגי שמונה המדינות המתועשות (G8) המתכנסים בימים אלו לפגישת פסגה בארצות הברית - ובראשם הנשיא ברק אובמה - הביעו עמדה מאוחדת התומכת בהמשך הלחץ הבינלאומי נגד אירן, בד בבד עם קיום מגעים דיפלומטיים בנושא תכנית הגרעין האירנית. "כולנו מחויבים לחלוטין להמשיך את מהלכי הסנקציות והלחץ, בשילוב עם שיחות דיפלומטיות", אמר אובמה לעיתונאים במעון הנופש הנשיאותי, קמפ דייוויד, שם נערכת פגישת הפסגה.

"אנו מקווים כי יהיה ניתן לפתור את הסוגיה בדרכי שלום, תוך כדי כיבוד ריבונותה של אירן וזכויותיה בקהילה הבינלאומית", אמר אובמה, ברמיזה כנגד פעילות צבאית בעתיד, אך הוסיף כי על אירן גם "להכיר באחריותה". מוקדם יותר הגיעו המנהיגים להסכמה כי על אירן לחשוף יותר פרטים אודות שאיפותיה הגרעיניות, כך לדברי גורם בממשל האמריקני.

מנהיגי שמונה המדינות המתועשות בפגישת פסגה בקמפ דיוויד מאי 2012. רויטרס
הסכימו גם כי הגיעה העת להתמקד בחילופים פוליטיים בסוריה. ישיבת מנהיגי ה-G8 בקמפ דייוויד/רויטרס

בנושא סוריה, הסכימו המדינות כי הגיעה העת להתמקד בחילופים פוליטיים במדינה, בה נהרגו כ-10,000 בני אדם מאז תחילת ההתקוממות נגד שלטונו של בשאר אסד לפני כשנה וחצי. גם בנוגע למדינה ה"סוררת" הנוספת - צפון קוריאה - הדגישו המנהיגים כי עליה להישמע לנורמות הבינלאומיות בנוגע לתכניתה הגרעינית, וכי אם "תמשיך בדרך הפרובוקציות", תעמוד בפני סקנציות נוספות.

ארגון המדינות המתועשות כולל את שמונה המדינות בעלות הכלכלות הגדולות בעולם: ארצות הברית, בריטניה, קנדה, יפן, גרמניה, איטליה, רוסיה וצרפת. המדינות נפגשות בכל שנה במיקום שונה, ודנות בנושאים שונים על סדר היום העולמי. ברבות השנים, הפכו פגישות הפסגה הללו למוקדי הפגנות ענק כנגד הגלובליזציה ובמחאה על השפעתן הגדולה של מדינות אלו על העולם. השנה מתמקדים הדיונים, מלבד במשבר מול אירן, סוריה וצפון קוריאה – בעיקר במשבר הכלכלי הפוקד את אירופה והעולם ומצבה הפיננסי של יוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully