וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בארה"ב: הלבנים - מיעוט מבין הנולדים

ציון דרך היסטורי: לפי נתוני רישום האוכלוסין, מהווים המיעוטים 50.4% מהתינוקות הנולדים במדינה. תהליך הפיכת הלבנים למיעוט הואץ עקב המשבר הכלכלי, שהביא להאטה בילודה

אחרי שנים של ספקולציות, הערכות ותחזיות בנושא, משרד רישום האוכלוסין בארצות הברית הפך את העניין לרשמי: לראשונה בתולדות המדינה, הלבנים מהווים פחות ממחצית התינוקות הנולדים בה. הנתונים החדשים התפרסמו היום (חמישי), והם תופסים, בין היתר, את הכותרת הראשית ב"ניו יורק טיימס".

לפי הנתונים המתפרסמים כעת, במהלך תקופה בת 12 חודשים שהסתיימה בחודש יולי אשתקד, היוו הלבנים 49.6% ממספר הלידות הרשומות. יתר ה-50.4% מתחלקים בין שחורים, היספנים, אסייאתים או בני תערובת. לשם ההשוואה, בשנת 1990, היוו לידות המיעוטים 37% ממספר הלידות. אמנם בקרב כלל האוכלוסיה, הלבנים הם עדיין רוב מוצק של 64.4% - אך לנוכח התמורות בדור הצעיר, ברור כי גם הנתון הזה ישתנה בסופו של דבר.

הנתונים משקפים מגמה המתועדת כבר זמן רב, אך איש לא ידע להעריך מתי יגיע הרגע שבו יהפכו הלבנים למיעוט. מדובר, לפיכך, באבן דרך עבור אומה אותה ייסדו מהגרים לבנים מאירופה לפני כמעט רבע אלף, ולאורך שנותיה התמודדה ארוכות עם סוגיות גזעיות - מימי העבדות, דרך מלחמת האזרחים ותנועת זכויות האזרח. גם כיום, בעודה מונהגת לראשונה בידי נשיא שחור, מתנהל בה מאבק מר בנושא הגבלות על ההגירה.

תינוק בחדר לידה. Kevork Djansezian, GettyImages
"הדור הנוכחי גדל כשהוא מורגל הרבה יותר לגיוון, לעומת הדור של הוריו"/GettyImages, Kevork Djansezian

סוציולוגים מאמינים כי תהליך הפיכת הלבנים למיעוט הואץ בשנים האחרונות, בין היתר בשל ההאטה הכלכלית. על פי נתונים שמסר היום ל-BBC פרופ' קנת ג'ונסון מאוניברסיטת ניו המפשייר, מאז שנת 2008 חלה ירידה חדה של 11.4% במספר הלידות בציבור הלבן - לעומת ירידה של 3.2% בלבד בקרב בני המיעוטים.

"זה ציון דרך מכריע", אמר היום לסוכנות AP רודריק האריסון, לשעבר הממונה על סטטיסטיקה גזעית במשרד רישום האוכלוסין, וכיום חוקר סוציולוגיה באוניברסיטת הווארד. "הדור הנוכחי גדל כשהוא מורגל הרבה יותר לגיוון, לעומת הדור של הוריו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully