וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב הנשיאים: פוטין הבריז, אובמה משיב באותו מטבע

פוטין הודיע כי לא יבוא לוועידת G8 שמארח אובמה בקמפ דיוויד. לאחר מכן, הודיעו בבית הלבן כי הנשיא אובמה "ייאלץ" להיעדר מכינוס חשוב שיהיה ברוסיה בספטמבר

עובדים ב"שיתוף פעולה הדוק"? נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ייעדר מוועידה חשובה שתיערך ברוסיה בתחילת חודש ספטמבר, וההודעה על כך מתפרסמת ימים ספורים אחרי שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיע כי "יבריז" מוועידת G8 שיארח אובמה בסוף השבוע הקרוב בקמפ דיוויד שבוושינגטון. בכך, נוצר פער של כשלוש שנים שבו שני המנהיגים לא נפגשו.

דובר הבית הלבן, ג'יי קני, אישר אמש (שני) כי הנשיא אובמה לא יבוא לוועידת APEC - הפורום לשיתוף פעולה כלכלי בין אסיה לאוקיינוס השקט. הוועידה תיפתח ב-2 בספטמבר בעיר ולדיווסטוק, השוכנת בגבול שבין רוסיה ליפן. עם זאת, קרני הבהיר כי אובמה יעדר מהכינוס בשל הוועידה הדמוקרטית הלאומית, שתיערך במקביל בארצות הברית באותה העת.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בפגישה עם ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין. מוסקבה, 2009. AP
יסתפקו בשיחת טלפון. פוטין ואובמה, בפגישתם ב-2009/AP

ארגון APEC המאגד 21 מדינות, מפגיש את החברות מדי שנה לכנס בנושא סחר חופשי. זהו אחד הארגונים הבינלאומיים היחידים שבו חברות סין וארצות הברית ביחד. לא ברור עדיין מי ייצג את ארצות הברית בוועידה במקום אובמה.

נתראה במקסיקו?

בשבוע שעבר שוחח הנשיא אובמה עם פוטין, אחרי השבעתו לנשיא. פוטין אמר לו כי הוא אינו פנוי לבוא לוושינגטון לוועידת G8, מכיוון שהוא "עסוק בהרכבת ממשלה". ברוסיה נשמעו השבוע קולות שטענו כי פוטין, שהתמנתה לכהונה שלישית כנשיא והחליף בתפקיד את דמיטרי מדבדב, הניח ממילא שאובמה יוותר על ההזמנה לוועידה בספטמבר. ככל הנראה מדבדב הוא שייצג את רוסיה בכינוס ה-G8, שבו ישתתף גם נשיא צרפת החדש, פרנסואה הולנד.

לפי כמה הערכות, הן אובמה והן פוטין העדיפו להימנע מפגישה בפורום משותף כוועידת G8 זמן כה קצר אחרי מינויו החוזר של פוטין לנשיא. הפורום הבא שאליו הוזמנו השניים הוא ועידת G20 שתיערך במקסיקו בחודש יוני הקרוב. אם פוטין יגיע לוועידה, ייתכן שתיקבע לו פגישה עם אובמה בשוליה. השניים נפגשו בפעם האחרונה ב-2009, כשפוטין כיהן כראש ממשלה, אז בא אובמה למוסקבה כדי לחתום על אמנה לפירוז נשק גרעיני.

בעוד מאות נעצרים: פוטין הושבע והבטיח זכויות
ובמקביל: אובמה ופוטין פותחים דף חדש ביחסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully