וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הילדות החטופות אותרו ביער, החוטף התאבד

שבועיים דרמטיים הסתיימו במעבה היער במיסיסיפי: אלכסנדריה וקילייה ביין אותרו יחד עם אדם מייס, ידיד המשפחה שרצח את אמן ואחותן. המניע המסתמן: הוא חשד שהוא אביהן האמיתי

פרשת החטיפה שאמריקה כולה עקבה אחריה הסתיימה בסוף השבוע בדרמה גדולה, אחרי שבועיים מורטי עצבים. מלוכלכות, מיובשות ומורעבות, מכוסות בעקיצות יתושים וצריבות סרפדים - אך בריאות ושלמות, נמצאו ביום חמישי בלילה ביער בצפון מדינת מיסיסיפי אלכסנדריה וקילייה ביין, שתי אחריות בנות 12 ושמונה, שנחטפו בידי ידיד של אביהן. הן נמצאו בחברתו של החוטף, אדם מייס, אולם הסבר ברור לגבי מניעי החטיפה כבר לא יישמע מפיו, שכן למראה השוטרים שאיתרו אותו, הוא כיוון את אקדחו לראשו שלו - והתאבד.

מייס חטף את שתי הילדות 13 ימים קודם לכן מבית המשפחה במדינת טנסי הסמוכה, יחד עם אמן, ג'ו-אן, ואחותן הגדולה, אדריאן. את השתיים האחרונות חנק למוות כעבור זמן קצר, וגופותיהן אותרו באסם בעיירה גרנטון במיסיסיפי. שתי הילדות הקטנות נותרו עמו, בעוד המרדף אחריו מתרחב לכל דרום ארצות הברית, בהשתתפותן של לא פחות מ-24 סוכנויות אכיפה שונות. במהלך המרדף אף הוכנס מייס לרשימת "עשרת המבוקשים ביותר" של הבולשת הפדרלית FBI.

החוטף והרוצח נמצא - דיווח רשת CBS מזירת האירוע

בימיו האחרונים מצא מייס מקלט באזור נידח ביער, כמה קילומטרים מהמקום בו רצח את האם ובתה, כשהוא ממשיך להחזיק בשתי הילדות הקטנות - שבשלושת הימים האחרונים לפני איתורן, לא אכלו דבר. בשלב מסוים קיבלה המשטרה המקומית טיפ לגבי הימצאו באזור, וכוחות החלו לסרוק את היער. במהלך הסריקות, זיהה לפתע אחד השוטרים, סרג'נט סטיב קרופורד, ראש של ילדה בין השיחים, ומיד לאחר מכן עוד ילדה - ומאחוריה החוטף.

פינויו לבית חולים של החוטף והרוצח אדם מייס לאחר שאותר עם שתי הילדות שחטף וירה בעצמו, בית החולים באולבני, מיסיסיפי, 10 במאי 2012. AP Photo/Alex Gilbert, AP
גופתו של מייס מובאת לבית החולים המקומי. כעבור זמן קצר נקבע מותו/AP, AP Photo/Alex Gilbert

"תראה את הידיים שלך", קרא השוטר לעבר מייס בן ה-35, על פי דיווחי כלי התקשורת בארה"ב. לפני שהספיק לבצע צעד נוסף, נעמד מייס על ברכיו, שלף אקדח 9 מ"מ - וירה לעצמו בראש. הוא לא הוציא מילה מפיו, וכעבור כמה שעות נקבע מותו בבית החולים הסמוך. "עכשיו אנחנו יכולות ללכת הביתה", אמרה הילדה הגדולה יותר לאחותה, לפי דיווח המשטרה. השתיים הובהלו לבית חולים באמבולנס, ונחסך מהן המגע עם מצלמות הטלוויזיה והעיתונאים שצבאו על המקום.

אשתו של מייס ואמו חשודות בסיוע

אביהן של הילדות, גארי ביין, הוא שדיווח לרשויות על היעדרותן של אשתו ובנותיו, ב-27 באפריל, בזמן שעסקו באריזת חפציהן בבית המשפחה בעיירה ווייטוויל, לקראת מעבר דירה למדינת אריזונה. לדבריו, הוא התעורר בבוקר - וגילה שהן נעלמו. יחד עמן נעלם גם מייס, שתואר כידיד ותיק של גארי (שניהם היו נשואים בעבר לזוג אחיות). מייס, לפי עדות האב, התנדב לבוא ולסייע למשפחה באריזה ובהטענת הרכוש המשפחתי למשאית ההובלה, ואף נשאר ללון עמה. כעבור יומיים הצליחה משטרת טנסי ליצור עמו קשר טלפוני, בו טען כי ראה את האם ובנותיה לפני היעלמותן אך הוא אינו יודע היכן הן. בהמשך הוא הפסיק לענות לשיחות - והוכרז כחשוד העיקרי בחטיפה.

פריצת דרך בחקירה חלה בשבוע שעבר, בעקבות מעצר אשתו של מייס, תרזה. האישה הודתה כי הייתה שותפה לחטיפה ואף שהייתה עדה לרצח האם ובתה. גם אמו של מייס, מארי, נעצרה - והשתיים הואשמו בסיוע לרצח וחטיפה.

כתב CNN הצליח לאתר ביער את מקום האירוע המדויק - צפו

עד כה לא גילו הרשויות פרטים נוספים על המקרה, בין היתר לגבי המניע - אולם מענה אפשרי לשאלה הזו סיפקה חמותו של מייס (אמה של תרזה), ג'וזי טייט, שטענה בראיון לסוכנות AP כי המניע היה ככל הנראה חשדו של מייס כי הוא אביהן האמיתי של שתי הילדות הקטנות - בעקבות רומן שניהל עם אמן - ורצונו לקחת את בנותיו תחת חסותו. לצד זאת, התברר כי אדם מייס נחקר בשנת 2010 בחשד להתעללות בילדים והחזקת חומר פורנוגרפי פדופילי, אולם מעולם לא הוגש נגדו כתב אישום בשל קשיים ראייתיים.

ייתכן שהסיפור האמיתי במלואו לעולם כבר לא ייודע, שכן מייס לקח אותו עמו לקברו. עם זאת, המשטרה תולה תקוות בחקירת אשתו ואמו, שעשויות לשפוך פרטים נוספים על הנסיבות והמניעים, כמו גם אדם נוסף שנעצר, שלפי החשד סיפק למייס את האקדח ששימש אותו בסופו של דבר להתאבד. "הסוף הזה היה טוב מדי עבורו", רטנה בסוף השבוע בוורלי גודמן, דודתה של ג'ו-אן ביין. "הוא היה צריך לסבול יותר. קיוויתי שיתפסו אותו בחיים, כי רציתי לקבל תשובות לכמה שאלות שכנראה כבר לא ייענו לעולם".

כוחות משטרה במדינת מיסיסיפי המשתתפים בחיפושים אחר אן ביין ושלוש בנותיה שנחטפו, 7 במאי 2012. רויטרס
לא פחות מ-24 סוכנויות אכיפה השתתפו במצוד ברחבי דרום ארה"ב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully