וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד קוראים למפלגתו החדשה של יאיר לפיד?

פנחס וולף

29.4.2012 / 12:47

הפוליטיקאי הטרי הגיש לרשם העמותות את השם החדש של מפלגתו, לאחר שהשם "עתיד" נפסל. גם סמל המפלגה נחשף. לפיד: "הקמנו את המפלגה מפני שלמעמד הביניים הישראלי אין קול"

מפלגתו של יאיר לפיד קורמת עור וגידים. היום (ראשון) נודע כי השם הסופי של מפלגתו יהיה "יש עתיד", בשל העובדה שמפלגה קיימת דרשה מרשם המפלגות לא לאשר את השם "עתיד". המפלגה גם הוציאה לוגו רשמי של המפלגה: "יש עתיד בראשות יאיר לפיד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סמל המפלגה החדשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"רישום מפלגת 'יש עתיד' מהווה עוד צעד בדרך להגשמת היעד המרכזי שהצבתי לעצמי - הקמת כוח פוליטי גדול ומשמעותי, שיביא לשינוי סדרי העדיפויות במדינת ישראל וייתן סוף סוף ייצוג אמיתי למעמד הביניים", אמר לפיד. במכתב ששלח לפעיליו ולתומכיו, כתב להם לפיד, כי "הקמנו את מפלגת 'יש עתיד' מפני שלמעמד הביניים הישראלי, הציבור היצרני והעובד, משלם המסים והמשרת בצבא, אין קול ואין מי שיגן על האינטרסים שלו בנושאים הקרובים ללבו: החינוך, הבריאות, התחבורה, הדיור, המלחמה בשחיתות ויוקר המחיה. הקמנו אותה מפני שאנחנו יודעים את התשובה לשאלה 'איפה הכסף?' – הוא כאן, רק שהאנשים הלא נכונים מוציאים אותו על הדברים הלא נכונים. אפשר לשנות את זה, והגיע הזמן לשנות את זה".

מאז הודיע על כניסתו לחיים הפוליטיים, בינואר השנה, קיים לפיד עשרות חוגי בית, כנסים ומפגשים מתל חי ונהריה ועד קיבוץ מגן ואילת. לצוות לפיד הצטרפו כ-10,000 מתנדבים ופעילים ומספר התומכים בפייסבוק הגיע ל-54,513.

למפלגה החדשה עדיין אין מצע, אבל יש שמונה עקרונות המובילים את סדר היום שלה: שינוי סדר העדיפויות במדינה, שינוי שיטת המשטר, שוויון בחינוך ובגיוס ובכלל זה חיובי לימודי ליב"ה, גיוס לכל ועידוד יציאה לעבודה גם למגזרים החרדי והערבי, יצירת ממשלה שתמנה לא יותר מ- 18 שרים. לממשלה רחבה יותר לפיד קורא "שחיתות ממשלתית", השארת שלוש בחינות בגרות בלבד והעלאת האוטונומיה הבית-ספרית. בנושא הכלכלי, עקרונות לפיד נשמעים דומים לעקרונות שנתניהו מציג: יצירת מנועי צמיחה, מאבק בביורוקרטיה, הסרת חסמים, שיפור מערך התחבורה, הורדת יוקר המחיה והוזלת הדיור בישראל.

עוד באותו נושא
אין עתיד? ש"ס דורשת לפסול את שם מפלגתו של לפיד
"שיתוף פעולה בין לבני ללפיד לא עומד על הפרק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully