וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "הצעד היחיד שטרם נקטנו בו נגד אירן הוא מלחמה"

סגן נשיא ארצות הברית עקץ את המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני, שהאשים את אובמה בחוסר אמינות לגבי האפשרות לצעד צבאי באירן. "על אמריקה להיות חזקה וחכמה בו זמנית"

לאחר שאמש (חמישי) התבטא שר הביטחון, אהוד ברק, בנוגע לאיום מטהרן ואמר כי הוא אינו רואה כיצד האירנים יוותרו על תוכנית הגרעין שלהם, הגיע תורו של סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, להשמיע את דעתו בנושא. "יהיה זה הוגן לומר כי הצעד היחיד שלא נקטנו בוא נגד אירן הוא מלחמה", אמר בנאום בפני סטודנטים באוניברסיטת ניו יורק.

דבריו של ביידן, שהובאו ברשת abc, נאמרו כתגובה לטענות שהשמיע המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, מיט רומני, לפיהן עמדתו של אובמה ביחס לפעולה צבאית באירן אינה אמינה. "הנשיא אובמה מבין, כנראה, את מה שרומני טרם השכיל להבין: על אמריקה להיות חזקה וחכמה בו זמנית", הוסיף סגן הנשיא.

נשיא ארה"ב ברק אובמה עם סגנו, ג'ו ביידן, דצמבר 2011. Kristoffer Tripplaar-Pool, GettyImages
"הנשיא אובמה מבין, כנראה, את מה שרומני טרם השכיל להבין: על אמריקה להיות חזקה וחכמה בו זמנית". אובמה ורומני/GettyImages, Kristoffer Tripplaar-Pool

כאמור, במסגרת הטקס המסורתי של צמרת מערכת הביטחון שנערך אתמול, שיבח ברק את הנשיא האמריקאי בהתמודדותו עם האתגר ואמר כי "לזכותו של ממשל אובמה יאמר כי הוא מעורב עמוקות בנושא. הם מבינים כי ישראל שופטת את המצב בצורה אחרת ממקומה. השעונים שלנו מתקתקים מהר יותר משל ארצות הברית, אך גם הממשל האמריקאי מבין שישראל צריכה להגן על עצמה בכוחות עצמה".

"לא מאמין כי אירן תחליט לפתח נשק גרעיני"

גם הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, התייחס לסוגיית הגרעין האירני ואמר בראיון ל"הארץ" כי הוא לא מאמין שאירן תחליט לפתח נשק גרעיני בעקבות הלחץ העולמי עליה. "זו תהיה טעות איומה עבורם לייצר נשק גרעיני, אבל הם רציונליים". כמו כן ציין גנץ כי "החלופה הצבאית היא האחרונה בסדר הזמנים של החלופות. אנחנו מכינים אותה בצורה אמינה – זה תפקידי כאיש צבא".

בתוך כך, התראיין שר ההגנה האמריקאי, לאון פנטה, לסוכנות הידיעות הצרפתית ואמר כי הוא מקווה שדבריו של הרמטכ"ל גנץ הם נכונים. "אני מקווה שהוא צודק ושהוא יודע יותר ממני", אמר פנטה במהלך ביקורו בצ'ילה. "אין לי כל מידע ספציפי המעיד על כך שהאירנים קיבלו החלטה כזאת או אחרת לגבי בנייה של נשק גרעיני". הוא הוסיף כי הוא "מקווה שלאור המנהיגות של ארצות הברית, הקהילה הבינלאומית וישראל, האירנים יקבלו את ההחלטה הנכונה".

עוד באותו נושא:
ברק: "הסיכוי שהאירנים יוותרו על הגרעין - נמוך"
פנטה: מקווה שגנץ צדק כשאמר שהמשטר האירני הגיוני
גנץ: ייתכן שנתמודד עם אתגרים דומים לאתגרי העבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully