וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריימריז הרפובליקניים: רומני ניצח בחמש המדינות

באופן לא מפתיע, ניצח מיט רומני בחמש המדינות בהן נערכו הפריימריז של המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית, והוא מתקרב בצעדי ענק להתמודדות מול הנשיא אובמה בבחירות בנובמבר

עכשיו זה רשמי: מיט רומני ניצח בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית בכל חמש המדינות בהן נערכו: ניו יורק, קונטיקט, פנסילבניה, רוד איילנד ודלאוור. סיבוב הבחירות במדינות אלה הוא הראשון לאחר פרישתו של ריק סנטורום מהמרוץ לראשות המפלגה, לפני שבועיים, שהעניקו ניחוח כמעט ודאי לניצחונו של רומני, בעוד יריביו, ניוט גינגריץ' ורון פול, מדשדשים הרחק מאחוריו.

נצחונו של רומני בפריימריז מקרב אותו להתמודדות בבחירות ב-6 בנובמבר מול הנשיא הדמוקרטי המכהן, ברק אובמה - עמו הוא מתקוטט מילולית כבר זמן מה, מתוך הנחה שהמרוץ למעשה כבר החל. "אני זקוק לעזרתכם בנובמבר", אמר אמש בנאום בפני תומכיו בסאות' פארק, פרבר של העיר פיטסבורג בפנסילבניה. "הצטרפו אלינו במאמץ".

מיט רומני בעצרת פריימריז בעיר מילווקי, וויסקונסין, 3 באפריל 2012. רויטרס
מתקרב להתמודדות מול הנשיא אובמה. רומני/רויטרס

כשהוא מדבר על "מאמץ", מתכוון רומני קודם כל לנסיונותיו לאחד גם את האגף השמרני במפלגה ואת אנשי "מסיבת התה" מאחוריו, ובמקביל להתחיל לחזק את כוחו במגזרים בהם תוצאותיו בסקרים עלובות למדי: נשים, צעירים והיספנים.

ממשיך לספוג אש

לצד זאת, הוא החל כבר להרחיב את מטה הקמפיין שלו, ומנהל דיונים קדחתניים לקראת בחירת סגנו. שמות רבים הוזכרו כבר, ובימים האחרונים מתבלט שם אחד, שוודאי יסייע לו בגיוס תמיכה בקרב דוברי הספרדית - מרקו רוביו, סנאטור צעיר ממדינת פלורידה, שליווה את רומני שלשום במסעותיו בפנסילבניה.

למרות הבעיות, רומני מתחיל בסופו של דבר את קמפיין הנשיאות בעמדה לא רעה בכלל: הסקרים האחרונים צופים קרב צמוד ביותר בינו לאובמה - שאומנם עדיין יותר אהוד ממנו ברמה האישית, אבל ממשיך לספוג אש על הטיפול הכושל בכלכלה, ובאחרונה בעיקר על העלייה במחירי הדלק, שהצליחה להשכיח את הירידה הנמשכת באבטלה.

הבחירות בארה"ב - כותרות אחרונות:
אובמה נגד רומני: "לא יוכל לקנות את הנשיאות בכסף"
הפריימריז הרפובליקניים בארה"ב: ריק סנטורום פורש
מתחיל לסגור עניין: עוד "סוויפ" משולש לרומני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully