וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת זנות מעיבה על ועידת הפסגה של מנהיגי אמריקה

15.4.2012 / 5:54

מעל ל-30 ראשי מדינות מרחבי היבשת מתכנסים בקולומביה לכינוס חשוב בנוגע למסחר, טיפול בסמים והיחס לקובה, אך את כולם מעניין דבר אחד: מדוע הושעו מאבטחי הנשיא אובמה?

מעל ל-30 מנהיגים ממדינות אמריקה התכנסו בסוף השבוע האחרון בקולומביה לפגישת פסגה בת יומיים של ארגון מדינות אמריקה (OAS). על הפרק סוגיות הרות משקל כגון המסחר בין ארצות הברית לשכנותיה מדרום, השפעתה הגוברת של סין ביבשת ומעמדה של קובה. אך דווקא שערוריית מין בפמליית נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, היא שתפסה את הכותרות. 11 סוכנים ב"שירות החשאי" הושעו מתפקידם לאחר שנחקרו בחשד כי ביקרו אצל זונות בעיר קרטחנה, בה מתקיימת הפסגה.

השירות החשאי האמריקני הודיע היום (ראשון) על השעיית הסוכנים, והתנצל על הסחת הדעת שגרמה התקרית למשתתפי הפסגה. סגן ראש השירות, פול מוריסי, מסר כי הסוכנים נשלחו חזרה לארצות הברית והוחלפו באחרים מיד לאחר שעלו האשמות נגדם, ביום חמישי האחרון, וזאת בהתאם למדיניות "אפס סובלנות" של השירות כלפי התנהגות בלתי הולמת של עובדיו.

ועידת ארגון מדינות אמריקה בקרטחנה קולומביה אפריל 2012. רויטרס
"כל מה שהם רצו לדבר עליו היה הסיפור עם הסוכנים והזונות". ועידת ארגון מדינות אמריקה/רויטרס

השירות סרב למסור פרטים נוספים על האירועים, אולם מקור משטרתי מקומי דיווח כי הסוכנים מואשמים שהביאו עימם זונות בחזרה למלון בו שהו. לדבר מוריסי, אף אחד מהמואשמים לא שירת כמאבטח אישי של אובמה.

"מדובר בהליך תקני המאפשר לנו לנהל חקירה מלאה, מעמיקה והוגנת בנוגע להאשמות", הוא מסר והוסיף כי "למעשים הללו אין השפעה על יכולתו של השירות החשאי לבצע את תכניות האבטחה המקיפות לנסיעתו של הנשיא לקרטחנה".

אולם, נראה כי למרות מאמציה של ארצות הברית לצמצם את התהודה התקשורתית, גם למשתתפי הפסגה עצמם היה קשה שלא להתייחס אליה. "נועדתי עם נציגים זרים אחרים לארוחת בוקר כדי לדון בנושאי סחר בסמים ומסחר", אמר לסוכנות הידיעות רויטרס דיפלומט מאחת מדינות אמריקה הלטינית, "אבל כל מה שהם רצו לדבר עליו היה הסיפור עם הסוכנים והזונות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"שותפים שווים"

במקביל לפרשה, כאמור, נועדו ראשי מדינות היבשת בפעם השישית במספר. הנשיא אובמה ביקש להגיב לביקורת כי הזניח את אמריקה הלטינית לטובת מעורבות עמוקה יותר במלחמות ומתיחות במזרח התיכון. "מעולם לא היינו יותר נרגשים לגבי האפשרות לעבוד כשותפים שווים עם אחינו ואחיותינו באמריקה הלטינית והקריביים", אמר לאנשי עסקים עימם נפגש בפתח הפסגה, שתינעל היום. הוא הדגיש את הפוטנציאל להגביר את הסחר בין "כמעט מיליארד צרכנים" בצפון ובדרום אמריקה. בפועל, בשנים האחרונות ידעה דווקא סין לנצל את כוח צרכני גדול זה, והפכה להיות גורם הסחר המוביל של מספר מדינות ביבשת, כולל המעצמה העולה ברזיל.

ברק אובמה וכריסטינה פרננדז ועידת ארגון מדינות אמריקה בקרטחנה קולומביה אפריל 2012. רויטרס
"מעולם לא היינו יותר נרגשים לגבי האפשרות לעבוד כשותפים שווים עם אחינו ואחיותינו באמריקה הלטינית". אובמה ונשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדז-קירשנר בקרטחנה/רויטרס

גם נושא הסחר בסמים עלה כצפוי בפסגה, ואיתו המחלוקת בין ארצות הברית לבין חלק ממדינות מרכז אמריקה על הלגיליזציה. בחודשים האחרונים נשמעות יותר ויותר קריאות לפתרון בעיית הסמים באמצעות שינויים חקיקתיים שיהפכו את השימוש בחלק מסוגי הסמים לחוקי. אובמה, לעומת זאת, נשאר בהתנגדותו לסוגיה, אך כן הביע רצון לקיים דיון בנושא. "לא מפריע לי השיח סביב נושאים כמו דה-קרמינילזציה. אישית, אני לא מסכים שזהו הפתרון לבעיה", אמר אובמה. "אך בהינתן הלחץ בו נתונות הרבה מן הממשלות פה, החסרות משאבים ומוכות על ידי אלימות, זה מובן לחלוטין שהן יחפשו דרכים חדשות, ואנו רוצים לשתף פעולה איתן".

קובה במוקד המחלוקת

סוגיה אחת שבה וחוזרת בכל פעם: אי היכללתה של קובה בפסגה. 32 מן המדינות בארגון האמריקות תומכות בצירופה של המדינה הקומוניסטית בפגישה הבינלאומית הבאה, ומולן עומדות בסירובן רק קנדה וארצות הברית, המקיימת אמברגו כלכלי על קובה מאז שנות ה-60'. נשיא אקוודור, רפאל קוראה, החליט להחרים את פגישת הפסגה במחאה, ובעלות ברית נוספות של קובה, בהן בוליביה וניקרגואה, הכריזו כי לא יקחו חלק בפסגה הבאה, אם קובה לא תצורף לארגון, ממנו סולקה לאחר המהפכה של פידל קטסרו בשנת 1959.

אפילו קולומביה, מדינה המקורבת באופן מסורתי לארצות הברית, התנגדה להמשיך בנוהג גם בפסגה הבאה. "זה אנכרוניזם שמשאיר אותנו מעוגנים לעידן המלחמה הקרה, ממנו יצאנו לפנו כמה עשורים", אמר נשיא קולומביה חואן מנואל סנטוס, והוסיף כי פסגה נוספת ללא קובה תהיה "בלתי מקובלת". הצהרת הסיום של הפסגה, שלדברי שר החוץ הארגנטינאי הקטור טימרמן מתעכבת בשל המחלוקת בנוגע לקובה, צפויה להתפרסם היום.

לקריאה נוספת:
לגליזציה עכשיו: נשיא גואטמלה יכשיר את כל הסמים?
קפיטליזם בקובה? מעתה יכולים האזרחים לרכוש דירה
טענה חדשה נגד שטראוס-קאהן: קשור לרשת זנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully