וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ' קוריאה מוכנה לשיגור; חברות שינו נתיבי טיסה

למרות מחאה עולמית נרחבת על שיגור הטיל הבליסטי, בין היתר מסין ורוסיה, פיונגיאנג ממשיכה בשלה, ומתעקשת שמדובר ב"לווין". דו"ח: 150 אלף כלואים במחנות ריכוז בצפון קוריאה

מתחילה הספירה לאחור? יומיים לאחר שהציגה אותו לראווה לעולם, הודיעה הבוקר (שלישי) צפון קוריאה כי היא סיימה את ההכנות לשיגור הלווין "קוואנג-מיונג-סונג 3" ("שביל החלב 3") לחלל, באמצעות טיל - שיגור שבכל העולם מתייחסים אליו כאל שיגור של טיל בליסטי, העומד בניגוד מוחלט להסכם שחתמה פיונגיאנג עם ארצות הברית מפברואר האחרון, במסגרתו התחייבה לחדול מניסויי טילים ונשק גרעיני. לפי דיווח סוכנות הידיעות היפנית "קיודו", בהודעתה חזרה והבהירה המדינה הקומוניסטית המבודדת כי מדובר בלווין "למטרות שלום".

לווין או טיל? תקציר הפרקים הקודמים:
מה זוממת צפון קוריאה: לשגר לווין - או לנסות טיל?
בגלל ניסוי הטיל: ארה"ב לא תשלח מזון לצפון קוריאה
צילום לווין חושף: צפון קוריאה קרובה לשיגור הטיל
לא רק טיל - "צפון קוריאה נערכת גם לניסוי גרעיני"
הטיל הוצג לראווה: "הוא למטרות שלום"

צפון קוריאה מציגה לראווה את אתר שיגור הטיל שאמור לטענתה לשאת לחלל את הלוויין "קוואנג-מיונג-סונג 3" ("שביל החלב 3"), אך בעולם טוענים כי הא טיל בליסטי, 8 באפריל 2012. רויטרס
אתר שיגור הטיל במחוז צ'אוסלן, כפי שנחשף השבוע ביוזמן פיונגיאנג/רויטרס

השיגור המתוכנן ממשיך לסחוט הודעות גינוי הולכות ומחריפות מכל קצוות העולם, ובין היתר אף משתי בעלות בריתה של צפון קוריאה - סין ורוסיה. סין קראה היום לשתי הקוריאות "לשמור על איפוק", ובתדריך לעיתונאים הוסיף ליו וויימין, דובר שר החוץ הסיני, כי על כל הצדדים "לכבד את החוק הבינלאומי כדי למנוע החרפת המתיחות בחצי האי".

ברוסיה היו חריפים יותר. במשרד החוץ במוסקבה מתחו היום ביקורת על תוכנית השיגור, וקראו למצוא פתרון דיפלומטי למשבר. "אנו רואים בהחלטה של פיונגיאנג דוגמה להתעלמות מהחלטות מועצת הביטחון", צוטט דובר המשרד בסוכנות הידיעות RIA.

צפון קוריאה מציגה לראווה את אתר שיגור הטיל שאמור לטענתה לשאת לחלל את הלוויין "קוואנג-מיונג-סונג 3" ("שביל החלב 3"), אך בעולם טוענים כי הא טיל בליסטי, 8 באפריל 2012. רויטרס
חייל צפון קוריאני על רקע אתר השיגור/רויטרס

המחאה החריפה ביותר מגיעה, באופן טבעי, מדרום קוריאה. בהצהרה מטעם סיאול נאמר היום כי צפון קוריאה תעמיק את הבידוד הבינלאומי שהיא נמצאת בו אם תשגר את הטיל למרות מחאות העולם. "זה מאכזב שצפון קוריאה כופה הקרבה על אזרחיה בפעולה הפרובוקטיבית הזו, ומביאה על עצמה בידוד וסנקציות מהקהילה הבינלאומית", נכתב בהצהרה.

שר ההגנה של ארה"ב, ליאון פנטה, שוחח היום בטלפון עם מקבילו בדרום קוריאה, ודן עמו בשיגור הצפוי. דובר הפנטגון, ג'ורג' ליטל, מסר כי "שני המנהיגים מתייחסים לשיגור הטיל על ידי צפון קוריאה כפרובוקציה והפרה של מחויבויותיה הבינלאומיות של צפון קוריאה ושל עמדת מועצת הביטחון של האו"ם".

צפון קוריאה מציגה לראווה את אתר שיגור הטיל שאמור לטענתה לשאת לחלל את הלוויין "קוואנג-מיונג-סונג 3" ("שביל החלב 3"), אך בעולם טוענים כי הא טיל בליסטי, 8 באפריל 2012. רויטרס
הלווין "שביל החלב 3" מוצג לראווה בצפון קוריאה, לפני שוגורו/רויטרס

במזרח אסיה הולכים וגוברים החששות מפני ההלשכות האפשריות של שיגור הטיל, ונוקטים אמצעי זהירות. לאחר שבתחילת השבוע פרסה יפן סוללות טילי קרקע-אוויר מסוג פטריוט בבירה טוקיו, הודיעו היום שלוש חברות תעופה אסייתיות, JAL ו-ANA היפניות וכן פיליפיני אירליינס, על שינוי מסלולי טיסות באזור - לנוכח החשש מהשיגור. הודעות על כך פורסמו באתרי האינטרנט של החברות.

"הגולאג החבוי": רצח ילדים והפלות כפויות במחנות הריכוז

על רקע ההיערכות לשיגור הטיל, ובעוד צפון קוריאה מציינת בחגיגות ראוותניות את יום הולדתו ה-100 של מייסד המדינה קים איל-סונג, סבו של המנהיג הנוכחי קים ז'ונג-און, פירסם היום ארגון זכויות אדם אמריקאי דו"ח מקיף על מחנות הריכוז המופעלים במדינה, בהם מוחזקים, לפי הנתונים שהוצגו, למעלה מ-150 אלף בני אדם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הדו"ח: צילום לוויין של מחנה המעצר מספר 15 לאסירים פוליטיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדו"ח בן 227 העמודים של "הוועדה לזכויות אדם בצפון קוריאה", שכותרתו "הגולאג החבוי", כולל 60 עדויות מאסירים שנמלטו מהמחנות הבנויים לפי מודל הגולאג הסובייטי, ומאנשים ששירתו בעבר כשומרים במחנות. העדויות מגובות בעוד עשרות צילומי לווין שלהם כמו גם שרטוטים פנימיים המבוססים על התיאורים.

העדויות המצמררות בדו"ח עוסקות בכליאה של משפחות שלמות, בהן ילדים וזקנים, בשל "פשעים פוליטיים". כמה מהעדים מתארים מקרים של רצח ילדים במחנות, כמו גם הפלות שנכפות על אסירות הרות. "לא רק את הנשק הגרעיני של צפון קוריאה צריך לפרק", קבעה במילות הסיכום לדו"ח יו"ר הארגון, רוברטה כהן, "אלא את מערכת הדיכוי הפוליטי כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully