וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלימאן שוב התחרט: "אתמודד על נשיאות מצרים"

יום לאחר שהודיע כי ויתר על ההתמודדות, הפגינו בקהיר מאות מתומכי סגנו של מובארק לשעבר, וקראו לו "להציל את מצרים". הוא לא הכזיב: "הקריאה שלכם היא פקודה - ואני חייל"

הזיג-זג נמשך: עומאר סלימאן, לשעבר סגן הנשיא וראש המודיעין במצרים, הודיע אתמול (שישי) כי נמלך בדעתו, והחליט בכל זאת להתמודד על הנשיאות. כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית של מצרים, MENA.

סלימאן התחבט בשאלה אם להתמודד בשבועות האחרונים, ושינה מספר פעמים את דעתו. רק שלשום הודיע רשמית כי ויתר על ההתמודדות, אולם אתמול יצאה קבוצה של מאות מתומכיו להפגין בקהיר ולקרוא לו להתמודד בכל זאת, תוך קריאות "סלימאן, הצל את מצרים". בעקבות זאת פרסם הודעה המופנית לתומכיו, בזו הלשון: "הקריאה שהשמעתם היום היא פקודה לכל דבר - ואני חייל, שמעולם בחייו לא הפר פקודה. איני יכול אלא להיענות לקריאה, ולהצטרף למרוץ".

ביום חמישי אמר סלימאן בן ה-74 כי אינו מתכוון להתמודד בבחירות שייערכו ב-23-24 במאי, בשל "קשיים בהתגברות על המכשולים המינהלתיים" (לשם הרישום נדרשות חתימות של 30 אלף אזרחים, וכן תמיכה של מפלגה המיוצגת בפרלמנט, ושל לפחות 30 חברי פרלמנט). אולם היו מי שטענו כי אין זה אלא תירוץ, המסתיר "מניע נסתר" כלשהו.

סלימאן שימש במשך עשרות שנים כיד ימינו של חוסני מובארק בעת שכיהן כנשיא. הוא כיהן כראש המודיעין המצרי, וניהל קשרים ענפים עם ראשי מדינות, ובכלל זה ההנהגה הישראלית. לאחר שההתקוממות החלה בינואר אשתקד, הודיע מובארק כי הוא ממנה את סלימאן לסגנו, ומעביר לו את סמכויותיו. הודעה זו לא סיפקה את המפגינים, ובסופו של דבר נאלצו השניים להתפטר.

על מאות האזרחים המתמודדים לנשיאות מצרים נמנים גם כמה אישים מוכרים, כמו שר החוץ ומזכ"ל הליגה הערבית לשעבר עמרו מוסא, ראש ממשלת מצרים לשעבר אחמד שפיק והתוספת האחרונה - סגן מנהיג תנועת האחים המוסלמים, חיירת שאטר. הבחירות ייערכו ב-24-25 במאי.

לקריאה נוספת:
כיצד חמק עומאר סלימאן מהעמדה לדין?
אחרית ימי מובארק: סוזן בכתה, חוסני ראה כדורגל
מועמד "האחים המוסלמים" לנשיאות יכשיל אותם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully