וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי באוקלנד: "תעמדו בשורה, אהרוג את כולכם"

עדויות נוספות נחשפות מהירי באוניברסיטת אויקוס בקליפורניה, שם פתח סטודנט לשעבר לסיעוד בירי והרג שבעה בני אדם. המשטרה עדיין בודקת מה היה המניע לירי

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

"תעמדו בשורה, אני מתכוון להרוג את כולכם" – כך אמר סטודנט לשעבר באוניברסיטת אויקוס בקליפורניה, לפני שירה אמש למוות בשבעה בני אדם, על פי עדויות מהמקום. החשוד בירי, וואן גו בן ה-43, נעצר לאחר הירי במרכז קניות באוקלנד, במרחק קטן מהקולג'. מהחקירה עולה כי החשוד הוא תושב אוקלנד ולמד בעבר בקולג' בו אירעה התקרית הקשה.

המשטרה הכריזה כי עדיין נבדקת הסיבה לירי וההערכה היא שהיורה פעל לבד. "במקרה בסדר גודל זה, עם כל הקורבנות, העדים וכל הכאוס, ייקח כמה ימים כדי להרכיב את התמונה", אמר מפקד משטרת אוקלנד, הווארד ג'ורדן.

ירי במכללה באוקלנד ארה"ב. רויטרס
פינוי פצועים מהזירה/רויטרס

עדי ראייה תיארו כיצד היורה נכנס לקולג', פתח בירי בכניסה ואז נכנס לאחת הכיתות וריסס את המקום בכדורים. פול סינג, שאחותו בת ה-19 נורתה בידה, סיפר כי התוקף הופיע בכיתה לראשונה מזה ארבעה חודשים. "הם חשבו שהוא צוחק בהתחלה", סיפר על עדותה של אחותו.

טאשי וונגצ'אק סיפר כי אישתו היתה בכיתה כאשר היא שמעה קולות ירי. "מתוך אינסטינקט, היא נעלה את הדלת וכיבתה את האורות. האיש דפק על הדלת וירה מספר פעמים בדלת ואז עזב", העיד. "אחת הנשים שהיו בתוך הבניין אמרה שיש אדם משוגע בפנים", שיחזר עד נוסף. "היא סיפרה שמישהו נורה בחזה לידה, לפני שהיא נלקחה באמבולנס".

ירי במכללה באוקלנד ארה"ב. רויטרס
הסטודנטים נמלטו מהזירה/רויטרס

מייסד המוסד, ג'ונג קים, אמר כי הוא שמע 30 יריות מהבניין. לדבריו, היורה היה סטודנט לסיעוד בקולג' ששייך לקהילה הקוריאנית אמריקאית נוצרית, אך כבר לא לומד שם.

תמונות ששודרו מהזירה הראו סטודנטים מפוחדים ואנשי צוות שרצים מתוך הקולג', בעוד כוחות המשטרה מקיפים את הבניין. לאחר מכן נראו הפצועים מוצאים באמבולנסים. מדובר בתקרית הקשה ביותר באוניברסיטה אמריקאית מאז הירי בווירג'יניה טק בשנת 2007, אז נהרגו 32 בני אדם בקמפוס. התקרית האחרונה במוסד לימודי בארה"ב אירעה רק לפני חודש, אז פתח תלמיד בירי בתיכון באוהיו והרג שלושה בני אדם.

לקריאה נוספת
קליפורניה: שבעה הרוגים מירי בקולג' פרטי
תלמיד תיכון ירה למוות ב-3 מחבריו: "ילד שקט ורגוע"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully