וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף פעם לא מאוחר: למד לכתוב בגיל 94 - וכתב ספר

2.4.2012 / 17:02

ג'יימס ארודה הנרי בן ה-99, כתב ספר המתאר את חייו כקפטן ספינת דייג, חמש שנים בלבד לאחר שלמד לראשונה בחייו קרוא וכתוב. כעת, הוא ממליץ לילדים: "תשקיעו, תקראו כל יום"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

אף פעם לא מאוחר מדי: ג'יימס ארודה הנרי, או ג'ים כפי שהוא מכונה בפי חבריו, החל את לימודיו בגיל 94, לפני כחמש שנים. הנרי, שמרבית חייו לא ידע קרוא וכתוב, החל ללמוד בעזרת מורה פרטי שלימד אותו בהתנדבות, ומספר שנים לאחר מכן - הוציא לאור ספר.

ספשו של הנרי נקרא "בשפתו של דייג". מדובר בספר אוטוביוגרפי המתאר את הגירתו לארצות הברית מהאיים האזוריים, קבוצת איים באוקיינוס האטלנטי השייכת לפורטוגל, ואת חייו כקברניט של ספינת דיג.

הנרי חי בבית אבות בעיירה מיסטיק שבמדינת קונטיקט ומשמש מופת לילדים ולנוער. ביום שישי האחרון ביקרו אותו כ-20 תלמידי כיתה ג' כדי לחגוג עמו את יום הולדתו ה-99, שיחול בעוד כשבועיים, ולשמוע ממנו מילות עידוד והשראה. "בכל יום מעתה, ועד שתהיו גדולים מספיק כדי להצביע, אתם תשקיעו, תקראו, תכתבו, תלמדו הרבה, ותהיו ילדים חכמים. אני רואה את החוכמה אצלכם הילדים - חוכמה שלא הייתה לי מעולם", אמר ג'ים וקיבל מהמבקרים הצעירים מתנה: ספר ברכות בכתב ידם עם כותרת בהשראת ספרו של ג'ים - "בשפתם של תלמידי כיתה ג'".

"אני אומר לכם, הרגשתי כאילו אני נולד מחדש", אמר הקשיש שנהיה לסופר צעיר בהשקת ספרו. "תמיד רציתי ללמוד ואף פעם לא הייתה לי ההזדמנות, נאלצתי להמשיך לעבוד ולעשות משהו", סיפר, וציין כי הוא גאה מאוד בהישגיו. "כותבים לי מכל המדינות, אני מקבל מכתבי מעריצים שגורמים לי לדמוע. אני בוכה כל הזמן".

עוד על סיפורים יוצאי דופן בגיל הזהב:
בן 95 נעקץ 400 פעמים על ידי דבורים - ושרד
זה לא הגיל, זה התרגיל: הקשיש שלכד פורץ
חתונת המאה: החתן בן 100, הכלה בת 90

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully