וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ממשל אובמה הדליף מידע כדי למנוע תקיפה באירן"

השגריר האמריקאי באו"ם לשעבר טען כי הדיווח על שימוש של ישראל בבסיסים באזרבייג'ן לצורך תקיפה באירן היה הדלפה מכוונת מצד הממשל: "חלק ממערכה נגד תקיפה ישראלית"

שגריר ארצות הברית באו"ם לשעבר, ג'ון בלוטון, אמר בראיון לרשת FOX כי ממשל אובמה הדליף סיפור על פעילות חשאית של ישראל על מנת לטרפד תכניות לתקיפה אפשרות של אתרים גרעיניים באירן. בולטון הגיב לידיעה שהתפרסמה בכתב העת "פוריין פוליסי", אשר ציטטה גורמים אמריקאים הטוענים שלישראל ניתנה גישה לבסיסי חיל האוויר באזרבייג'ן, לאורך הגבול עם אירן.

"אני סבור כי ההדלפה הזאת הינה חלק ממערכה של הממשל נגד תקיפה ישראלית", אמר בולטון. לדבריו, תקיפה באירן שתצא מאזרבייג'ן יכולה להיות קלה הרבה יותר עבור ישראל, מאשר לשגר תקיפה מהארץ, משום שמטוסי קרב יוכלו להישאר זמן רב יותר מעל המטרות מבלי לדאוג לתדלוק. עם זאת, הוא ציין כי חשיפת כוונותיה של ישראל על ידי הדלפת "מידע מאוד חשוב ורגיש", עלולה לפגוע בתכנית שכזו.

"ההדלפה - חסרת תקדים"

עוד מסר בולטון ל-FOX כי אין בידיו הוכחות חותכות לטענה שמדובר בהדלפה מכוונת מצד הממשל על מנת למנוע תקיפה ישראלית באירן. עם זאת, הוא הזכיר התבטאויות של שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, שהתפרסמו בתקשורת בחודש פברואר, לפיהן הוא סבור שישראל עלולה לתקוף כבר באפריל, ואמר כי יהיה זה "עקבי לחלוטין" מצד הממשל לנסות למנוע זאת. הבית הלבן לא מסר תגובתו לטענות.

"ברור כי מדובר בהדלפה ביוזמת הממשל. לא מדובר באיש CIA שורר שהחליט להדליף את המידע", אמר בולטון, והוסיף: "זה חסר תקדים לחשוף מידע מסוג זה אודות אחת מבעלות בריתנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדיווח שהתפרסם ביום חמישי האחרון בכתב העת, הוזכר כי במסמכי וויקיליקס נחשף מסמך ששלחה שגרירות ארה"ב בבאקו למחלקת המדינה ב-2009, ועסק בקשרים בין ישראל לאזרבייג'ן. במסמך צוטט נשיא אזרבייג'ן, אילאם אלייב, שהגדיר את אופי היחסים עם ישראל כ"90% מתחת לפני השטח".

גורמים בממשל אובמה מעריכים שהיחסים החשאיים בין המדינות, שעיקרם שיתוף פעולה ביטחוני הדוק, מגדיל את הסיכויים לתקיפה ישראלית באירן. לפי הדיווח, גורמים אמריקאים רשמיים מודאגים כי "ההתרחבות הצבאית" הישראלית לאזרבייג'ן תקשה על הפגת המתיחות בין ירושלים לטהרן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully