וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיכה במאלי: עריקים מהצבא השתלטו על ארמון הנשיא

22.3.2012 / 8:30

המורדים הופיעו בטלוויזיה הממלכתית, והודיעו כי השלטון בידיהם, וכי כעת מבוטלים כל מוסדות המדינה והחוקה. עוד קבעו המורדים כי יוטל עוצר במדינה עד להודעה חדשה

חיילים שערקו מצבא מאלי שבמערב אפריקה הודיעו הבוקר (חמישי) כי השלטון בידיהם והם יעבירו אותו לממשלה נבחרת, חדשה ודמוקרטית. "החלטנו לקבל על עצמנו את האחריות על ידי סיום משטרו חסר היכולת של אמדי טומני טורה", אמר אמדו קונאר, דובר הארגון שהקימו המורדים - "הוועדה הלאומית לשיקום הדמוקרטיה והמדינה".

החיילים מסרו את הודעתם בטלוויזיה הממלכתית, אחרי שהשתלטו על השידור. הדובר האשים את משטרו של הנשיא טורה בכישלון הניסיון להביא לסיום המרד בצפון המדינה.

בנוסף, החיילים המורדים הכריזו כי ביטלו את מוסדות המדינה והחוקה, והודיעו על עוצר מיידי ברחבי המדינה עד להודעה חדשה. קפטן אמדו סאנוגו, שהוצג בשידור כנשיא "הוועדה הלאומית לשיקום הדמוקרטיה והמדינה", קרא להרגיע את הרוחות במדינה וגינה את הביזה.

המורדים ביצעו הפיכה במאלי. AP
ביטלו את החוקה. המהומות בבירת מאלי/AP

מוקדם יותר תקפו המורדים את הארמון הנשיאותי בבירה במקו. ברחבי הבירה נשמעו יריות והשידור הממלכתי הופסק זמנית, אחרי שהמורדים חסמו את הדרכים לתחנה.

לדברי גורם במשרד ההגנה, הנשיא, שהודיע כבר על כוונתו לפרוש מתפקידו לאחר הבחירות שצפויות להתקיים בחודש הבא, נמצא במקום חשאי ומאובטח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השיחות של שר ההגנה עם החיילים נכשלו

כאמור, הזעם בצבא התגבר לאחרונה בעקבות ההתמודדות של המשטר עם מרד שהובילו שבטים נודדים, שבמהלכו נהרגו עשרות בני אדם, ו-200,000 אזרחים נטשו את בתיהם. בצבא טענו כי האירועים חשפו את חוסר היכולת של המשטר לשלוט על החצי הצפוני של המדינה, שגודלו כפול מכל צרפת.

במשך השבועות הארונים דרשו החיילים נשק טוב יותר כדי להילחם במורדים, שנתמכו על ידי לוחמים מלוב. בחודש שעבר יצאו מאות תושבים לרחובות הבירה, וושרפו צמיגים כדי למחות נגד הטיפול במרד.

מקור צבאי הסביר כי מה שהוביל לאירועים הנוכחיים היה ביקור של שר ההגנה בעיר שנמצאת כ-20 קילומטרים מצפון לבמקו. "השר הלך לדבר עם הכוחות, אך השיחות כשלו ואנשים התלוננו על ההתמודדות עם המשבר בצפון", אמר.

לקריאה נוספת
ישראל מזהירה: מערב אפריקה משמשת בסיס של חיזבאללה
האו"ם: המשבר ההומניטרי החמור בעולם - בסומליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully