וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנטה: מבצע הטבח באפגניסטן עלול לקבל עונש מוות

13.3.2012 / 8:45

שר ההגנה האמריקאי ציין כי הטבח של 16 אזרחים אפגנים לא ישנה את תכנית הנסיגה מהמדינה, ואילו אובמה ציין כי הוא נחוש לעשות כן. טליבן: "נערוף ראשיהם של חיילים כנקמה"

שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, אמר הלילה (שלישי) כי ייתכן שיבקשו להטיל גזר דין מוות על החייל האמריקאי שביצע את הטבח באפגניסטן, במהלכו רצח 16 אזרחים אפגנים בשנתם במחוז קנדהאר שבדרום המדינה ביום ראשון האחרון. "הבנתי היא שבמקרה זה עשויים לשקול אפשרות זו", הסביר פנטה בתשובה לשאלה לגבי אפשרות זו. לדבריו, המטרה היא שהחייל יישפט במסגרת מערכת המשפט הצבאית של ארצות הברית. לצד זאת, הטליבן איים לערוף את ראשיהם של חיילים אמריקאים כנקמה על הטבח.

פנטה תיאר את הירי כאירוע מבודד שלא ישנה את התכניות של ארצות הברית לנסיגה הדרגתית ומסודרת של לוחמיה עד לסוף 2014. "מלחמה היא גיהנום. אירועים מסוג זה יקרו, הם קרו בכל מלחמה. מדובר באירועים נוראים, אך זו אינה הפעם הראשונה שזה קורה, וככל הנראה לא תהיה האחרונה", אמר לעיתונאים, "עם זאת, אנו לא יכולים לאפשר לאירועים אלה לערער את האסטרטגיה של המשימה בה אנו מעורבים".

הטבח עורר תגובות זועמות מצד גורמים אפגנים, אשר קראו ליציאה מידית של הכוחות האמריקאים מארצם. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר הלילה כי התקרית רק מחזקת את נחישותו לעשות זאת. "הגיע הזמן. עבר כבר עשור, ועכשיו שחיסלנו את בן לאדן והחלשנו את אל-קאעדה, אנו נמצאים בעמדה חזקה יותר מאשר לפני שנתיים או שלוש", אמר אובמה בראיון לרשת CBS. עם זאת, הוא הדגיש כי לא צריך "למהר ליציאות", ויש לנהל את הנסיגה בצורה אחראית.

טליבן: "נהרוג את החיילים הסדיסטים הרצחניים שלכם"

"האמירו?ת האיסלמית מזהירה פעם נוספת את החיות האמריקאיות כי המוג'האדין ינקום בהם, ויחד עם סיוע מאללה", אמר אמר דובר הטליבן, זביאוללה מוג'היד, בהצהרה שפרסם והבטיח לנקום את מותם של האזרחים, "נהרוג את החיילים הסדיסטים והרצחניים שלכם ונערוף את ראשיהם".

מבין 16 האזרחים התמימים שנרצחו בתקרית, מתוכם תשעה ילדים, ונפצעו עוד תשעה, במעשה טבח קשה שביצע חייל בכוחות הקואליציה הבינלאומית. החייל פעל ככל הנראה על דעת עצמו, בעקבות התמוטטות עצבים ממנה סבל. כמו כן ציינו גורמים המעורבים בפרשה כי החייל סבל בעבר מפגיעת ראש.

לפי כמה עדויות, בטבח היו מעורבים חיילים נוספים. עם זאת, גורמים בצבא ארצות הברית הבהירו לאחר התקרית לרויטרס כי "אין כל אינדיקציה" שבתקרית היו מעורבים חיילים נוספים, מעבר ליורה - ששב לבסיסו והסגיר את עצמו מיד לאחר מסע הקטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully