וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המתיחות: אובמה ופוטין החליטו לפתוח דף חדש

על רקע המתיחות עקב חילוקי הדעות בנושא סוריה ולאחר שרוסיה סיכלה הניסיון להדיח את אסד, בירך אובמה את פוטין על ניצחונו בבחירות והשניים הסכימו להניח את הביקורת מאחור

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התקשר אמש (שישי) לנשיא רוסיה הנבחר ולדימיר פוטין ובירך אותו על ניצחונו בבחירות לנשיאות במדינה ועל כניסתו לכהונה שלישית בתור נשיא. השניים שוחחו על נושאים שונים ביניהם אירן והמצב בסוריה. אובמה "איתחל" מחדש את היחסים בין שתי המדינות בשיחה שנמשכה כ-20 דקות, נמסר בהודעת הבית הלבן.

על רקע המתיחות בין המדינות לאחר שרוסיה סיכלה את ניסיון האו"ם להדיח את נשיא סוריה, בשאר אסד, נמסר מהבית הלבן כי "הנשיא אובמה והנשיא הנבחר פוטין הסכימו שהתחלת היחסים מחדש צריכה להיבנות במהלך השנים הבאות", וכי שני המנהיגים הסכימו להמשיך בשיח לגבי נושאים עליהם יש לשניים דעות שונות, כמו המצב בסוריה ומערך הטילים. ואילו לדברי עוזרו לענייני חוץ של פוטין, יורי אושקוב, אובמה אמר לפוטין כי הוא מוכן "לעבוד בשיתוף פעולה הדוק". לדבריו, השניים הסכימו להניח מאחוריהם את הביקורות שהעבירו בעבר האחד על השני.

לאחר שהתברר באמצע השבוע שפוטין הוא מנצח בבחירות, אמרה מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, כי ארצות הברית מוכנה לעבוד עם ולדימיר פוטין, שהוא המנצח הברור בבחירות לנשיאות ברוסיה. במסיבת עיתונאים עם מקבילה מפולין, ראדק סיקורסקי, קראה קלינטון לרוסיה לחקור אי סדרים בבחירות שהתקיימו ביום ראשון האחרון. כמו כן, היא ציינה כי ארצות הברית מודאגת ממעצר המפגינים במוסקבה ביום למחרת.

ארה"ב קראה לחקור את אי הסדרים בבחירות

את הבחירות לנשיאות רוסיה, ליוו כאמור דיווחים על אי סדרים וזיופים חמורים, שהובילו להפגנות סוערות במדינה. ביום שלישי האחרון הודה פוטין לראשונה כי אכן חלו "אי-סדרים" בהצבעה לנשיאות ואף קרא לבצע חקירה בנידון לצורך שקיפות הבחירות. פוטין, שדבריו צוטטו בסוכנות הידיעות הרוסית RIA, כי "היו הפרות, מן הסתם, ועלינו לזהות את כולן ולעקור אותן מן השורש".

בהצבעה, שהתקיימה ביום ראשון, זכה פוטין בבחירות ברוב של כמעט שני שלישים מקולות המצביעים, ונבחר לכהונה שלישית כנשיא. הוא יחליף בתפקיד את הנשיא המכהן, דמיטרי מדבדב, וצפוי למנות אותו לראש הממשלה תחתיו. יריבו הקומוניסט של פוטין, גנדי זיוגנוב, קיבל 18 אחוזים בלבד מן הקולות.

לאחר חודשים של מאמצי שידול בינלאומיים ולמרות מאות ההרוגים בעיר חומס, הטילו בתחילת החודש שעבר רוסיה וסין וטו נגד הצעת מועצת הביטחון של האו"ם לאמץ את קריאת הליגה הערבית. היוזמה שנדחתה קוראת להדיח את הנשיא הסורי בשאר אסד ולמנות את סגנו פארוק א-שארע. מתוך 15 המדינות החברות במועצה, רק מוסקבה ובייג'ין התנגדו לאימוץ ההחלטה, כאשר על 13 המדינות שהצביעו בעד הקריאה, נמנו גם מדינות ערביות ומוסלמיות כולל פקיסטן ומרוקו. גורמים דיפלומטיים במערב העריכו טרם ההצבעה כי רוסיה מנסה לרכך מאחורי הקלעים את הצעת מועצת הביטחון והקריאה החד-משמעית לאסד לפנות את כסאו.

עוד באותו נושא:
לראשונה, פוטין מודה: "היו אי-סדרים בבחירות"
הבחירות לנשיאות רוסיה: פוטין ניצח עם כ-60%
1,000 נעצרו, אך המחאה ברוסיה תימשך: "שדדו אותנו"
סין ורוסיה הטילו וטו על הצעת האו"ם להדחת אסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully