וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות עדנאן: עצירים יחרימו בתי הדין הצבאיים

ניר יהב

23.2.2012 / 20:30

לאחר שהחליטה המדינה שלא להאריך את מעצרו המנהלי של שובת הרעב חאדר עדנאן הודיעו עצירים פלסטינים כי ימשיכו את מאבקו: "בתי המשפט הללו מנוצלים על ידי שלטונות הכיבוש"

החלטת המדינה שלא להאריך את מעצרו המנהלי של העציר חאדר עדנאן לאחר ששבת רעב במשך 66 ימים מעניקה רוח גבית ליתר העצירים המינהלים הפלסטינים שהבהירו היום (חמישי) כי ימשיכו את מאבקו של עדנאן ויחרימו את בתי הדין הצבאיים. בהודעה שפרסמו נכתב כי החרם על בתי הדין הצבאיים יתחיל בחודש מרץ.

"אנו, העצירים המינהליים בכל בתי הכלא הישראלים, מכריזים על חרם על בתי הדין הצבאיים, החל מ-1 במרץ 2012 משום שבתי המשפט הללו מנוצלים על ידי שלטונות הכיבוש, ובעיקר על ידי השב"כ, כדי לתת לגיטימציה משפטית למעצר מינהלי, תוך שהם מתבססים על חומר סודי ומבלי להגיש נגדנו כתבי אישום", נכתב.

לדברי העצירים, הניסיון שלהם עם מערכת המשפט הישראלית "רע מאד מאד". הם סיפרו כי מדיניות המעצרים המינהליים התגברה מאד בתקופת האינתיפאדה הראשונה והשנייה, אז נעצרו עשרות אלפי פלסטינים. "באחד המקרים הגיעה תקופת המעצר לחמש שנים", נכתב. לדברי העצירים, מספר העצירים המנהליים בישראל עומד כיום על 320 שעצורים כולם "בהתבסס על חומר חשאי מצד השב"כ".

ביום שלישי הודיע חאדר עדנאן כי הוא מפסיק את שביתתו, זמן קצר לפני הדיון שאמור היה להתקיים בעניינו בבג"ץ. הפרקליטות הודיעה כי היא מבטלת את הדיון, ולא תבקש להאריך עוד את מעצרו של עדנאן, בן 33, אחרי 17 באפריל, כל עוד לא מתווסף נגדו חומר חקירה משמעותי. מתקופת מעצרו קוזזו ימים שבהם היה נתון בחקירה.

לקריאה נוספת
ל?ב??ן ומאכלים מזרחיים: חאדר עדנאן שבר שביתת הרעב
העציר חאדר עדנאן הפסיק לשבות רעב אחרי 66 ימים
אירופה לישראל: "שמרו על חיי הפלסטיני השובת רעב"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully