וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ל?ב??ן ומאכלים מזרחיים: חאדר עדנאן שבר שביתת הרעב

קובי דוד

22.2.2012 / 12:43

העציר הביטחוני ששבת רעב למעלה מחודשיים החל בטיפול הכולל תזונה עשירה בוויטמינים. רופא המחלקה: "הבוקר הבחנתי כי מצבו הרוחני טוב יותר, מקווים שישתחרר בעוד כשבוע"

מצבו הבריאותי של פעיל הג'יהאד האיסלמי חאדר עדנאן, שהפסיק אמש (שלישי) את שביתת הרעב שלו לאחר 66 יום, מתחיל להתייצב. הצוות הרפואי בבית החולים זיו בצפת החל להעניק לו טיפול בריאותי ותרופתי הכולל תזונה עשירה בוויטמינים ופורמולות, על מנת לייצב את מצבו לאחר הצום. על פי הערכה של הצוות הרפואי, כבר בעוד כשבוע יוכל עדנאן להשתחרר מבית החולים.

מנהל מחלקת פנימית ב' בבית החולים ד"ר ריימונד פרח סיפר לוואלה! חדשות: "לאחר שמצבו החמיר והיה על סף סכנה, שמחנו לבשר שחאדר הפסיק את שביתת הרעב. אנחנו פועלים על פי טיפול קפדני ומותאם למשקלו והערך הקלורי שלו הוא זקוק. הבוקר בביקור הבחנתי כי מצבו הרוחני טוב יותר, הוא חייך וביקש כבר לרדת מהמיטה ואפילו ביקש ממני ל?ב??ן ומאכלים מזרחיים אותנטיים. אנחנו מקווים, בהתאם לטיפול הרפואי הקפדני, ששום דבר לא יסתבך והוא יוכל להשתחרר בשבוע הבא".

"הפך לסמל במאבק"

ד"ר פרח סיפר על תגובת החולים האחרים לנוכחותו של העציר. "ציפיתי לקבל לא מעט הערות לגבי הטיפול בעדנאן כי מאז שהגיע לפני שבועיים להתאשפז במחלקה, תשומת הלב מטבע הדברים נעה סביבו. פרט לכמה מטופלים שאמרו לי שהם מרגישים שמטפלים יותר בו מאשר בהם, לא קיבלתי תגובות חריגות. חשוב לי ציין שאנחנו מטפלים בחולה מכל מגזר ומכל מקום שהוא מגיע".

אביו של חאדר, מוסא עדנאן סיפר כי "המשפחה מאוד שמחה לדעת שחאדר לקח החלטה שכנראה הצילה לו את חייו. אין ספק שהוא הפך לסמל במאבק, בו הוא החליט לא להתפשר ולהילחם על חפותו".

עדנאן הודיע אמש כי הוא מפסיק את שביתתו, זמן קצר לפני הדיון שאמור היה להתקיים בעניינו בבג"ץ. הפרקליטות הודיעה כי היא מבטלת את הדיון, ולא תבקש להאריך עוד את מעצרו של עדנאן, בן 33, אחרי 17 באפריל, כל עוד לא מתווסף נגדו חומר חקירה משמעותי. מתקופת מעצרו קוזזו ימים שבהם היה נתון בחקירה.

עוד באותו נושא:
העציר חאדר עדנאן הפסיק לשבות רעב אחרי 66 ימים
שלשום בג"ץ הקדים את הדיון בעניינו של העציר השובת
אבי העציר ששבת רעב: "לפעול לפני שיקרה אסון"

לפניות לכתב: davidkobi@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully