וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העציר חאדר עדנאן הפסיק לשבות רעב אחרי 66 ימים

גלעד גרוסמן וניר יהב

21.2.2012 / 14:39

לפני הדיון בבג"ץ, הושג סיכום בין סניגוריו של העציר המנהלי לפרקליטות, לפיו הוא ישוחרר ממעצר ב-17 באפריל אלא אם ימצאו נגדו ראיות ממשיות. עדנאן השיל 30 ק"ג ממשקלו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

חאדר עדנאן, העציר המנהלי השובת רעב זה חודשיים, הודיע בצהריים (שלישי) כי הוא מפסיק את שביתתו, זמן קצר לפני הדיון שאמור היה להתקיים בעניינו בבג"ץ. הפרקליטות הודיעה כי היא מבטלת את הדיון, ולא תבקש להאריך עוד את מעצרו של עדנאן, בן 33, אחרי 17 באפריל, כל עוד לא מתווסף נגדו חומר חקירה משמעותי. מתקופת מעצרו קוזזו ימים שבהם היה נתון בחקירה.

הפגנה למען חא'דר עדנאן, פברואר 2012. AP
הפגנה ברצועת עזה למען שחרורו של עדנאן/AP

עדנאן, תושב עראבה, נעצר ב-17 בדצמבר 2011, והוחזק מאז במעצר מנהלי. למחרת מעצרו פתח בשביתת רעב. הוא סרב להיבדק על ידי רופאים של שירות בתי הסוהר אלא רק על ידי רופאים מתנדבים מארגון "רופאים לזכויות אדם". ב-31 בדצמבר הועבר לאשפוז בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק, ומשם הועבר לבית החולים זיו בצפת. בעקבות שביתת הרעב שבה נקט, מחאה על החזקתו מבלי שהוגש נגדו כתב אישום, חלה הרעה במצבו הבריאותי, ורופאיו הזהירו כי הוא עלול למות.

רנדה, רעייתו של עדנאן, אמרה לוואלה! חדשות כי היא מאושרת מאוד על ההחלטה לא לחדש את מעצרו המנהלי. "אנו שמחים מאוד, וחושבים שעדנאן השיג את המטרה הצודקת שלו. הוא הפך לסמל לא רק של האסירים הפלסטינים, אלא של כל הציבור הפלסטיני. אנו חוגגים בבית, וגם בחוץ התאספו אנשים כדי לחגוג. אני מקווה שהשלטונות הישראלים יאפשרו לי להיפגש עמו בקרוב מאוד", אמרה.

"כל הדרכים למען שחרור האסירים הגיבורים הן לגיטימיות"

הדיון בבג"ץ הוקדם בשל בקשת עורך דינו של עדנאן, ג'ואד בולוס, שהתריע כי מצבו הרפואי הידרדר מאוד וכי יש סכנה שימות. במשך תקופת השביתה הפגינו אלפי בני אדם ברצועת עזה ובגדה המערבית למען שחרורו של עדנאן, פעיל בג'יהאד האיסלמי, וגם באיחוד האירופי התריעו כי הוא עלול למות.

אתמול פרסמו הפלגים החמושים ברצועת עזה הודעה שבה איימו לפעול "בכל הדרכים העומדות לרשותם" כדי להביא לשחרורו של עדנאן, שהיה עצור מאז חודש דצמבר של השנה שעברה, וקראו לשחרורם של שאר האסירים הפלסטינים מהכלא הישראלי. "כל הדרכים למען שחרור האסירים הגיבורים מהכלא הישראלי, ובראשם השייח' עדנאן, הן לגיטימיות", נכתב בהודעה. הפלגים הבהירו כי אם ישראל לא תשחרר את עדנאן, הם "ימצאו דרך להביא לשחרורו ולשחרור יתר המנהיגים הפלסטינים".

לקריאה נוספת
אתמול: בג"ץ הקדים את הדיון בעניינו של העציר השובת
אבי העציר ששובת רעב: "לפעול לפני שיקרה אסון"
אירופה לישראל: "שמרו על חיי הפלסטיני השובת רעב"
אסיר פלסטיני שובת רעב עתר: "אני בסכנת מוות"

בהכנת הכתבה השתתף ניר יהב. לפניות: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully