וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם ל"מחבל התחתונים" שניסה להפיל מטוס

עבד אל-מוטלב הניגרי בן ה-24, שבשנת 2009 ניסה לפוצץ מטוס אמריקאי ובו 289 בני אדם, כפר בעבר בסמכות בית המשפט האמריקאי. היום הוא שמר על אדישות למשמע גזר הדין

מאסר עולם נגזר אמש (חמישי) על עומר פארוק עבד אל-מוטלב, מי שזכה לכינוי "מחבל התחתונים", לאחר שבשנת 2009 ניסה לפוצץ מטוס אמריקאי ובו 289 נוסעים ואנשי צוות עם חומר נפץ שהוטמן בתחתוניו - ולא התפוצץ לבסוף. עבד אל-מוטלב, שמוקדם יותר פנה לבית המשפט הפדרלי האמריקאי ואמר כי מטרתו הייתה "לנקום את ההתקפות של ארצות הברית על מוסלמים", הגיב באדישות לעונש שנגזר עליו בבית המשפט.

עוד על "מחבל התחתונים":
"מחבל התחתונים" הכריז במשפטו: "אוסמה עוד חי"
עבד אל-מוטלב מואשם בניסיון רצח
"המחבל הניגרי מוסר מידע חיוני"

במהלך חקירתו של עבד אל-מוטלב, סיפרו גורמים אמריקאים בכירים כי הוא מספק להם מידע מודיעי "חיוני, ישים ועדכני". בין השאר הוא סיפר לחוקריו שעבר הכשרה בשטחי חצי האי ערב, שם גם קיבל את חומרי הנפץ מלוחמים הקשורים לאל-קאעדה.

שמו של עבד אל-מוטלב עלה שוב לכותרות לפני כחצי שנה כאשר במהלך בדיון מקדמי במשפטו, החל לקרוא "אוסמה עדיין חי" ו"אללה אכבר" באולם בית המשפט. בית המשפט קבע בעבר כי כי עבד אל-מוטלב בן ה-24 כשיר לעמוד לדין. השופטת ננסי אדמונדס, שגזרה עליו היום את עונש המאסר החמור ביותר אמרה אז כי "אין כל סיבה להטיל ספק בכשירותו לעמוד למשפט", אף שפיטר את סנגוריו והוא מעוניין לייצג את עצמו. בדיונים שנערכו בבית המשפט, כפר עבד אל-מוטלב בסמכות בית המשפט לשפוט אותו, וקבע כי הוא כפוף "אך ורק לחוקי הקוראן".

(עדכון ראשון: 22:20)

  • עוד באותו נושא:
  • מחבל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully