וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות שיא באבטחת הדיפלומטים הישראלים בארה"ב

על פי דיווח של רשת ABC, רמת האבטחה סביב מתקני ישראל בארצות הברית הינה הגבוהה ביותר בחמש השנים האחרונות, למרות שלא קיימות התרעות נקודתיות לפיגועים. "ציפינו לזה"

רמת האבטחה סביב דיפלומטים בכירים וזוטרים ישראלים בארצות הברית הינה הגבוהה ביותר בחמש השנים האחרונות – כך אמרו היום (רביעי) מקורות ישראלים לרשת החדשות ABC. האבטחה הוגברה בעקבות ההתקפות האחרונות נגד מוסדות ישראל בעולם, אך מקור ישראלי טען כי "ציפינו לזה, ואנו מוכנים".

גורמים בממשל הפדרלי מסר כי נכון לעתה אין התרעה לאיום ממשי על המתקנים הישראלים בארצות הברית, וכי בערים כמו ניו יורק והבירה וושינגטון "המטרות קשות יותר" מאשר בערי הודו, גאורגיה ותאילנד, שהיוו מוקד לפיגועים ונסיונות לפיגועים בימים האחרונים.

אמצעי הביטחון המוגברים כוללים בדיקות שכיחות יותר של מכוניות, מקומות מגורים וקונסוליות ישראל ברחבי המדינה, כמו גם בשגרירות בוושינגטון. "משטרת העיר ניו-יורק מכוונת את פעילותה נגד טרור על פי המידע המגיע מאירועים המתרחשים מעבר לים", אמר סגן מפקד המשטרה פול בראון. "לכן הציבור שם לב לנוכחות מוגברת של המשטרה בשבועות האחרונים סביב מתקני מדינת ישראל ובתי כנסת בעיר, למרות שלא היו איומים נקודתיים בעיר ניו-יורק". אמצעים דומים ננקטו גם בפילדלפיה ובלוס אנג'לס, שם הוגברו הסיורים סביב הקונסוליות הישראליות ואיסוף המודיעין בנושא.

הדיפלומטים הונחו להפסיק להשתמש ברכבים

לאחר מתקפת הטרור על שגרירויות ישראל בניו דלהי ובטביליסי, הנחה משרד החוץ את הדיפלומטים בנציגויות ברחבי העולם להפסיק להשתמש בכלי הרכב שלהם, עד שכל כלי הרכב ייבדקו על ידי גורמי ביטחון. לצד החקירה המקומית, במקביל, החלו במערכת הביטחון בישראל בחקירת הפיצוצים שאירעו היום בבנגקוק וישנו מאמץ מודיעיני בניסיון למצוא קשר בין שלושת אירועי הטרור האחרונים בתאילנד, בהודו ובגאורגיה.

החשד המרכזי במערכת הביטחון לגבי האירועים בבנגקוק הוא שמדובר בפעילים מאותה התארגנות טרור שנחשפה בחודש שעבר, ובמסגרתה נעצר לבנוני החשוד בתכנון פיגועי מכונית תופת נגד מטרות ישראליות, ונחשפו חומרים להכנת חומרי נפץ בכמות גדולה. החשד הוא, כי שלושת האירנים הצליחו אז להימלט מהמשטרה התאילנדית, והמשיכו לעסוק בתכנון פיגועים.

דיווחים אחרונים בנושא:
"הודו, גאורגיה וישראל יחקרו יחדיו את הפיגועים"
ברק על הפיצוצים בבנגקוק: "אירן - גורם טרור חסר מעצורים"
"אנו מקווים לראות את טל עומדת שוב על הרגליים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully