וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בארה"ב מודאגים: ישראל תתקוף באירן בלי להודיע"

הוושינגטון פוסט טוען כי בממשל חוששים מהיעדר הודעה ישראלית: "נקבל התרעה קצרה, אם בכלל". עוד דווח: וושינגטון וירושלים חלוקות על מידת היעילות של תקיפה צבאית

הממשל האמריקאי חושש: ישראל תתקוף באירן בלי להודיע לוושינגטון קודם. העיתון הנחשב "וושינגטון פוסט" דיווח היום (שישי) על חששות הולכים וגוברים בקרב ממשל אובמה, לפיו ישראל תתקוף את מתקני הגרעין באירן, מבלי שתעדכן את ארצות הברית בכך קודם, ומבלי לשתף איתה פעולה בעניין. ב"פוסט" התייחסו למתיחות הולכת וגוברת בין וושינגטון לירושלים בדבר הדחיפות לתקוף צבאית באירן. העיתון התייחס לחשש שהביעו גורמים בממשל, לפיו תקיפה צבאית לא תצליח להביא לעיכוב משמעותי בתכנית הגרעין, בעוד שתביא למערבולת כלכלית וביטחונית עולמית.

נתניהו בפגישה בבית הלבן עם ברק אובמה - יולי 2010. מרק וילסון, GettyImages
יתקוף בלי להודיע לו? אובמה ונתניהו/GettyImages, מרק וילסון

העיתון התייחס עוד לשורת פגישות שערכו בכירים אמריקאים עם מקביליהם הישראלים, בהם דרשה וושינגטון מישראל להיאזר בסבלנות, ולתוצאות הצעדים האחרונים של המערב, בהן החרפת הסנקציות נגד הנפט האירני. עם זאת, ישראל סירבה להשתכנע ביעילות הצעדים, ובסיכוי שיגרמו לטהרן לזנוח את תכנית הגרעין שלה, ולטענת העיתון – הגורמים שבו על האפשרות כי אם לא יימצאו שותף לתקיפה, לא יהססו כוחות ישראלים לתקוף לבדם.

גם פנטה חושש מתקיפה ישראלית

"ממשל אובמה חושש כי ישראל תתקוף את מתקני הגרעין של אירן השנה, לאחר שתיתן לוושינגטון התרעה קצרת-מועד, אם בכלל", אמר קליף קופצ'ן, המומחה לענייני אירן בממשל קלינטון. לטענתו, ישראל "סירבה להבטיח לארצות הברית כי תעניק לה התרעה בטרם תתקוף".

אתמול טען פרשן בכיר של העיתון, דייויד איגניישס, כי שר ההגנה, ליאון פנטה, סבור שישראל תתקוף באירן בחודשי האביב - אפריל, מאי או יוני, בטרם אירן תיכנס למה שישראל מכנה "שלב החסינות" בו לא ניתן יהיה להפציץ את מתקני הגרעין שלה. לטענת איגניישס, המלווה את פנטה בביקורו באירופה בימים אלה, בישראל חוששים כי בתקופה הקרובה אירן תעשיר מספיק אורניום ותסליק אותו במתקנים תת-קרקעיים אותם לא ניתן יהיה להשמיד ולכן, פנטה מעריך כי מתקפה ישראלית תיתכן בתקופה הקרובה.

דבריו של שר הביטחון אהוד ברק אתמול בכנס הרצליה מחזקים את ההערכה כי ישראל תתקוף באירן, גם ללא קואליציה בינלאומית. "התוכנית האירנית מתקדמת בהתמדה לעבר בשלות, ועומדת להיכנס אל מרחב החסינות שממנו והלאה יוכל המשטר לפעול להשלמת התוכנית ללא הפרעה אפקטיבית ובעיתוי הנוח לו", אמר ברק. "בניגוד לעבר, קיימת הבנה כי במידה והסנקציות לא ישיגו את התוצאה המיוחלת של עצירת התוכנית הצבאית, יועלה צורך לשקול פעולה. פרשנים רבים מעריכים כי תוצאת המתנה פסיבית תהיה בהכרח אירן גרעינית, וההתמודדות עם אירן גרעינית תהיה מסובכת ויקרה בדמים תרתי משמע. מי שקורא לפעול בנושא אחר כך, ייתכן וימצא שזה מאוחר מדי", אמר.

בדרך לתקיפה באירן? כותרות אחרונות
”פנטה מאמין שישראל תתקוף באירן בחודשי האביב”
ארה”ב: אירן יכולה להשיג נשק גרעיני תוך כשנה
ארה”ב במסר תקיף לאירן: הצבא שלנו ערוך לחלוטין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully