וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אירן יכולה להשיג נשק גרעיני תוך כשנה

בראיון ל-CBS, אמר שר ההגנה האמריקני פנטה כי אמנם לא ברור אם טהרן החליטה לפתח פצצה, אך הבהיר: זהו קו אדום - עבורנו ועבור ישראל - ונעצור את אירן בכל דרך אפשרית

אירן עלולה לפתח פצצה גרעינית בתוך שנה, ולהשלים את פיתוח האמצעים לשיגורה בתוך שנתיים נוספות – כך העריך לפנות בוקר (שני) שר ההגנה האמריקני, לאון פנטה.

בריאיון לתוכנית "60 דקות" ברשת CBS, אמר פנטה כי "הנשיא אובמה הבהיר זאת היטב: ארצות הברית לא מעוניינת שאירן תפתח נשק גרעיני. זהו קו אדום עבורנו, ובבירור, גם עבור הישראלים. אנחנו חולקים מטרה משותפת".

לדברי פנטה, "ננקוט כל צעד שיידרש כדי לעצור זאת, ואין אפשרות שאינה נמצאת על השולחן. ההערכה הכללית היא שאם האירנים יחליטו (שהם רוצים), כנראה ייקח להם כשנה לפתח פצצה, ולאחר מכן עוד שנה עד שנתיים שיוקדשו לפיתוח אמצעים לשיגורה".

לאחרונה, אמר השר לנושאים אסטרטגיים, משה יעלון, כי אירן פנתה באופן רשמי לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), וביקשה להתיר לה להעשיר אורניום לרמת העשרה של 90%, רמה המשמשת לייצור חומר בקיע לייצור נשק גרעיני.

יעלון אמר כי טהרן מנמקת את בקשתה בשאיפה לפתח צוללות, שיונעו בכוח גרעיני, וכן ברצון להשתמש באורניום מועשר בתכנית החלל שלה. יצוין כי אין דיווחים לפיהם אירן הצטיידה בצוללות המונעות בכוח גרעיני, וגם אם היא מבקשת לבנות כאלה, ספק רב אם יש ביכולתה לעשות זאת. בכל מקרה, יידרשו לה לפחות עשר שנים לבנייתן.

עוד בנושא
יעלון: "אירן ביקשה להעשיר אורניום לרמה צבאית"
הערכה בישראל: תקיפה באירן לא תגרור התלקחות באזור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully