וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ לנשיאות: פרי פרש, ומי ניצח בעצם באיווה?

לפי ספירה חוזרת, ריק סנטורום זכה במירב הקולות במדינה ולא מיט רומני, אך בשל אי סדרים - הספירה הזו לא תיחשב. הלילה: "גילויים מסעירים" מצד אשתו לשעבר של ניוט גינגריץ'

במפלגה הרפובליקנית בארצות הברית אישרו אחר הצהריים (חמישי) את הדיווח שהופיע הבוקר בעיתון "דה מוין רג'יסטר" במדינת איווה, לפיו ריק סנטורום הוא שזכה במירב הקולות בבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית במדינה בתחילת החודש, ולא מיט רומני כפי שפורסם בתחילה. עם סיום ההצבעה ב-3 בינואר, פורסם כי רומני גבר על יריביו בפער של שמונה קולות בלבד - 30,015 מול 30,007. ואולם, לאחר ספירה חוזרת, התברר כי למעשה היה זה סנטורום שניצח בפער של 34 קולות - 29,839 מול 29,805.

עם זאת, סנטורום בכל מקרה לא יוכרז כמנצח באיווה, בשל אי סדרים שהתגלו בספירת הקולות: בשמונה מבין 1,774 המחוזות במדינה, "התוצאות נעלמו ולעולם לא יימצאו" - ולכן בכל מקרה, לא ניתן להסתמך על הספירה החוזרת, והתוצאות האמיתיות לא ייוודעו לעולם. רומני, לפיכך, ייוותר המנצח "על הנייר" במדינה הקטנה - שגם כך מספר האלקטורים שלה זעום, ועיקר השפעתה הבחירות שנערכו בה היא מורלית. רומני כזכור, אכן נישא על כנפי ההצלחה באיווה לניצחון סוחף בניו המפשייר לאחר שבוע, ומוביל בפער ניכר בסקרים גם לקראת ההצבעה בשבת הקרובה במדינה השלישית בתור, דרום קרוליינה - הגדולה ומשמעותית יותר מהשתיים הראשונות. מנגד, גם סנטורום זכה לתנופה רבה בזכות הישגו באיווה, והפך למועמד מוביל. במטהו אמרו היום כי המשמעות העיקרית מהגילוי החדש היא ש"עד כה התפיסה הייתה שרומני מוביל 2:0, אבל הנראטיב הזה כבר אינו תקף יותר".

ארה"ב בוחרות - כותרות אחרונות:
רומני עורר ביקורת: "אני משלם בערך 15% מסים"
סוגר עניין? רומני מוביל בענק גם בדרום קרוליינה
ואז נותרו 5: ג'ון האנטסמן פורש, יתמוך ברומני
המבחן של מיט רומני / פרופ' אברהם בן צבי
סקרים: גם סטיבן קולבר שחקן משמעותי במירוץ לנשיאות
באיזה מועמד רפובליקני לנשיאות תומכות הזונות?

המועמדים הרפובליקנים לנשיאות מיט רומני (מימין) וריק סנטורום בעימות במדינת דרום קרוליינה, 16 בינואר 2011. רויטרס
אז מי בעצם ניצח באיווה? לעולם לא נדע. רומני/רויטרס

בתוך כך, הצטמצם היום המרוץ במפלגה לארבעה מועמדים: לאחר פרישותיהם האחרונות של מישל בכמן וג'ון האנטסמן, הודיע היום גם מושל טקסס לשעבר, ריק פרי, במסיבת עיתונאים בדרום קרוליינה, על השעיית התמודדותו. מדובר בצעד צפוי למדי, לנוכח הישגיו הדלים באיווה ובניו המפשייר ומצבו העגום בסקרים האחרונים.

דווקא כשגינגריץ' החל להתרומם בסקרים, הגיחה האקסית

פרי, לפי כמה דיווחים, צפוי להעניק את תמיכתו ליו"ר בית הנבחרים לשעבר, ניוט גינגריץ'. אלא שגינגריץ' מתמודד גם הוא כעת עם צרה חדשה, שעלולה לסתום את הגולל על סיכוייו - אם יתאמתו התחזיות, לפיהן תשדר הלילה רשת ABC ראיון חופשני עם אשתו השנייה (מתוך שלוש), מריאן גינגריץ'. לפי הדיווחים, בראיון עם מריאן ייכללו גילויים מרעישים מעברו של בעלה לשעבר. אתר החדשות העצמאי "The Drudge Report" דיווח הבוקר כי בראיון יתגלו "פרטים נפיצים שיעוררו הדים", ובהמשך מסרו מקורות ב-ABC לסוכנות AP כי הראיון ישודר כבר הלילה, בתוכנית "נייטליין". בשום דיווח, עד כה, לא נמסר דבר על תוכנו של הראיון ועל הפרטים שייחשפו בו.

חי הנישואין של גינגריץ' בן ה-68 העיבו בעבר לא מעט על תדמיתו הציבורית, כשהתברר שבגד בשתי נשותיו הראשונות. הוא נישא לראשונה בגיל 19, למורתו לשעבר, ג'קי בטלי, שהייתה בת 26. למריאן הציע נישואים ב-1981, עוד בזמן שהיה נשוי לג'קי. הם נישאו חצי שנה לאחר מכן, ו-19 שנים מאוחר יותר, בשנת 2000, הסתיימו גם הנישואים שלהם בגירושים, וגינגריץ' הודה כי כבר שנים לפני כן החל במערכת יחסיו עם רעייתו הנוכחית, קסטיליה, שהייתה עוזרת פרלמנטרית שלו. כך התברר, שבעודו מבקר בקולניות בשנות ה-90 את הנשיא דאז, ביל קלינטון, על הרומן שלו עם המתמחה מוניקה לווינסקי - ניהל הוא עצמו רומן דומה למדי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ניוט גינגריץ' עם אשתו לשעבר מריאן, 1995. Denis Paquin/Pool, AP
ניוט ומריאן גינגריץ' בתקופת נישואיהם, 1995/AP, Denis Paquin/Pool

יהיו אשר יהיו הפרטים שמתכוונת מריאן לחשוף, גינגריץ' כבר נערך למגננה, והיום אף פורסמה הודעה מטעם שתי בנותיו (מנישואיו הראשונים), בה נאמר כי ייתכן שהפרטים שיפורסמו בראיון "אינם מדויקים". "כל מי שעבר חוויה כזו (גירושים) מבין שזו טרגדיה אישית מלאה בחרטה, וכוללת לפעמים זיכרון שונה של האירועים", מסרו הבנות, קאת'י לוברס וג'קי קושמן. "אנחנו לא נאמר דבר שלילי על אשתו לשעבר של אבינו. הוא כבר הבהיר בעבר, באופן פרטי ופומבי, כי הוא מצטער על כל כאב שגרם לאנשים שהוא אוהב". איזה כאב? נגלה כנראה בראיון הלילה.

המשבר הזה מגיע דווקא בימים בהם נראה כי גינגריץ' מצליח להרים מחדש את הקמפיין שלו, לאחר כמה עימותים מוצלחים מבחינתו והופעות מוצלחות בפני קהל נלהב בדרום קרוליינה. לפי סקר שפרסמה הלילה רשת CNN, הוא הצליח לצמצם את הפער הגדול מרומני, שעמד כבר על עשרות אחוזים בכמה מהסקרים, ולפגר אחריו ב-10% בלבד בדרום קרוליינה, עם 23% במקום השני, מול 33%. בכך הוא חולף על פני סנטורום ורון פול, שעד לפני מספר ימים התחרו ביניהם על המקום השני לאחר רומני. בסקר האחרון, זכה סנטורום ב-16%, ואילו פול ב-13%. דבר אחד בטוח - אם רומני אכן ינצח בסופו של דבר בדרום קרוליינה - מדינה שמרנית ביותר שממש אינה "המגרש הביתי" של מושל מסצ'וסטס לשעבר - כבר יהיה למתחריו קשה מאוד להדביק את הפער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully