וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: הסנקציות הכלכליות על אירן התחילו להשפיע

"בפעם הראשונה אני רואה את אירן מתנדנדת בגלל הסנקציות שהוטלו עליה, במיוחד לאור האיום על החרפת הסנקציות על הבנק המרכזי במדינה", אמר ראש הממשלה בראיון לעיתון אוסטרלי

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התבטא בנושא אירן ואמר כי הסנקציות הכלכליות העולמיות שהוטלו על המדינה התחילו להשפיע. בראיון שהעניק לעיתון האוסטרלי "The Australian" היוצא לאור היום (שבת) הוסיף נתניהו כי "בפעם הראשונה אני רואה את אירן מתנדנדת בגלל הסנקציות שהוטלו עליה, במיוחד לאור האיום על החרפת הסנקציות על הבנק המרכזי במדינה".

שלשום דן נתניהו עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בסוגייה האירנית במהלך שיחת טלפון בין השניים. מלשכתו של נתניהו נמסר כי השניים דנו ב"התפתחויות האחרונות באירן, כולל במאמצים של הקהילה הבינלאומית לחייב את אירן לשאת באחריות של כשלונה לעמוד במחויבויותיה הבינלאומיות".

בתוך כך, נערכה אמש בטהרן הלווייתו של מדען הגרעין האירני מוסטפא אחמדי רושאן, שחוסל במהלך השבוע, וגורמים רשמיים באירן האשימו את ישראל בהתנקשות בו. אלפי בני אדם השתתפו בהלוויה לאחר תפילות יום השישי, כך דווח בסוכנות האירנית PRESS TV. כמו כן דווח כי ההמונים צעקו סיסמאות נגד ארצות הברית וישראל וקראו לרשויות להביא את הפושעים לדין. "מוות לאמריקה! מוות לישראל", היו בין הקריאות שנשמעו במהלך ההלוויה, כמו גם "אנרגיה גרעינית היא זכותנו האבסולוטית".

המנהיג העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, נשבע לנקום את מותו של רושאן, שהיה מנהל במתקן להעשרת אורניום בעיר נתנז במחוז איספהאן. חמינאי אמר כי "נמשיך בדרכנו עם רצון גדול. נעניש ללא ספק את אלו האחראים למעשה הזה", כך דווח בסוכנות הידיעות האירנית IRNA. כמו כן דווח כי אירן דרשה מהאו"ם לחקור את מותו של רושאן.

ואילו על רקע המסתורין שאופף את חיסולו של מדען הגרעין רושאן, הכחיש אתמול בבוקר נשיא המדינה, שמעון פרס, כל קשר ישראלי למקרה. בראיון לרשת CNN בספרדית נשאל נשיא המדינה אם ישראל הייתה מעורבת בחיסול. על כך השיב פרס: "למיטב ידיעתי לא. אני יודע שזה אופנתי להגיד שכל דבר רע שקורה באירן קשור לארצות הברית וישראל. אין חדש בגישה זו".

במערכת הביטחון בישראל עוקבים בדריכות אחר האיומים שנשמעו בטהרן בעקבות חיסולו של רושאן ושל מדענים נוספים. גורם ביטחוני בכיר אמר אתמול לוואלה! חדשות כי "האירנים מייחסים לנו כל אירוע שמתרחש על אדמתם. למרות זאת אנחנו מתייחסים מאוד ברצינות לאיומים. אנחנו דרוכים, אך מצד שני לא צריך להיכנס לפאניקה. בשביל זה יש לנו מודיעין חזק".

עוד באותו נושא:
הלוויית המדען האירני: אלפים בקריאות נגד ישראל
פרס: למיטב ידיעתי, ישראל לא מעורבת בחיסול באירן
גורם ביטחוני: מתייחסים ברצינות לאיום של אירן לנקום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully