וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זאת עובדה: המחנה האיסלמי כבש את מצרים

ניר יהב

13.1.2012 / 9:15

בסיום שלושת הסבבים בבחירות לבית התחתון של הפרלמנט המצרי, מצטיירת תמונה ברורה לפיה המחנה האיסלמי חולש על כשלושה רבעים מהפרלמנט. "העם אוהב את האחים המוסלמים"

הסתיימו שלושת הסבבים בבחירות לבית התחתון של הפרלמנט המצרי, וכעת מתברר בוודאות שהפרלמנט הבא יהיה איסלמי. מהתוצאות הסופיות שהתפרסמו לאחר שלושת הסבבים עולה כי מפלגת "החירות והצדק" של תנועת האחים המוסלמים זכתה ל-237 מתוך 498 מושבי הפרלמנט שהם כמעט חצי מהמושבים. עוד עולה כי המפלגה הסלפית הקיצונית "א-נור" זכתה ב-120 מושבים שהם קצת פחות מרבע מהמושבים. בסך הכל חולש המחנה האיסלמי על כשלושה רבעים מהפרלמנט.

המפלגה השלישית בגודלה בפרלמנט היא המפלגה הליברלית "אל-וופד" שזכתה ל-45 מושבים בפרלמנט, שהם כעשרה אחוז. למקום הרביעי הגיע "הגוש המצרי", המורכב ממפלגות ליברליות וחילוניות, עם 40 מושבים. יחד עם זאת, למרות הניצחון הענק של שתי המפלגות האיסלמיות "החירות והצדק" ו-"א-נור", הסיכויים שהן ישתפו פעולה הם אפסיים. אתמול אף נפגשו במפתיע מנהיג מפלגת "החירות והצדק" מוחמד מרסי עם מנהיג מפלגת "אל-וופד" א-סייד בדווי ודן עימו על אפשרות לשתף פעולה בברית עתידית.

עד לפני מספר חודשים היו שתי המפלגות חברות באותו גוש פוליטי המכונה "הברית הדמוקרטית", אולם מפלגת "אל-וופד" הליברלית הודיעה על פרישתה מהגוש, ככל הנראה בשל ביקורת פנים-מפלגתית על שיתוף הפעולה עם המפלגות האיסלמיות. על אף זאת, כעת שוקלים במפלגה לשוב ולשתף פעולה עם הברית. גורמים במפלגה אמרו לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון כי הם "אינם שוללים כינון ברית עם האחים המוסלמים על בסיס האינטרס הפוליטי ולא שוללים חזרה של המפלגה ל-'ברית הדמוקרטית'", דבר שיעניק, אגב, רוב בפרלמנט לגוש זה.

אתמול נפגש נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר עם מנהיג תנועת האחים המוסלמים, מוחמד בדיע, ועם סגנו, ח'ירת א-שאטר, ובירך אותם על ניצחון מפלגתם בבחירות. מוקדם יותר נועד קרטר עם מנהיג מפלגת "החירות והצדק" השייכת לאחים המוסלמים, מוחמד מרסי, ובריך אותו על הניצחון. דובר "האחים המוסלמים", מחמוד רזלאן, סיפר כי קרטר בירך את התנועה על ניצחונה והוסיף כי הוא "משוכנע כי העם המצרי אוהב את האחים המוסלמים".

מנהיג האחים המוסלמים הודה לקרטר על ביקורו והביע תקווה כי מדינות העולם, ובראשן ארה"ב, "יכבדו את רצון העמים, שישנו את מדיניותן כלפי הנציגים הנבחרים של העמים, שיפסיקו לתמוך במנהיגים רודנים ושיימנעו מלהתערב בנעשה במדינות אחרות".

עוד בנושא:

מצרים מרגיעה: "הסכם השלום עם ישראל יכובד"
כמה ימים קודם לכן: הצהרות לוחמניות של האחים המוסלמים
גם המפלגה הסלפית הבטיחה: נכבד את השלום עם ישראל

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully