וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמגר: "להפקיע נושא השבויים מידי ראש הממשלה"

5.1.2012 / 10:33

ההמלצה המרכזית של ועדת שמגר לקביעת מדיניות משא ומתן על חטופים ונעדרים היא להעביר האחריות על ניהולו לידי משרד הביטחון. עוד הומלץ לשמור ביתר שאת על סודיות מהמשא ומתן

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הוועדה שהוקמה למען גיבוש מדיניות בניהול משא ומתן עתידי בנושא חטופים ונעדרים ישראלים, בראשות נשיא בית המשפט העליון לשעבר מאיר שמגר, הכריזה היום (חמישי) כי סיימה את פעילותה והגישה את מסקנותיה לשר הביטחון אהוד ברק. ההמלצה המרכזית של הוועדה היא שריכוז העיסוק בפדיון שבויים וחטופים יעבור לטיפול משרד הביטחון, ולא בידי ראש הממשלה כפי שהיה נהוג בעבר. משרד הביטחון יחזיק בתיק הטיפול בשבויים, יעמוד בקשר עם משפחות השבויים ואף יהיה אחראי על ניהול המשא ומתן תוך יידוע הממשלה. במקרה של הגעה להסכמות עם הצד החוטף, תועבר ההחלטה לבצע חילופי שבויים לידי הממשלה.

"התמקדנו בנושא אליו נבחרנו בשנת 2008. עבודת הוועדה נמשכה מסיבות טקטיות, עסקנו גם בבדיקת הלקחים שעלו מסיום המשא ומתן לשחרורו של גלעד שליט. הלקחים הללו עזרו לנו לגבש את החומר", אמר שמגר. "הדו"ח כולל התייחסות רחבה לסוגיה כולה ולא עסקנו רק בשאלה איך להביא משא ומתן לסיומו אלא האם לקיים משא ומתן. מהם הגבולות ומי הגורמים המחליטים", הוסיף.

שמגר התייחס גם למקרי ההדלפות מניהול המשא ומתן ופרסומן בתקשורת. "הסודיות היא חלק אינטגרלי מניהול משא ומתן ואנחנו צריכים להבטיח שמדינות אויב לא יהיו שותפות למערך לניהול, ולא להיות ספק אינפורמציה לגרומים עוינים", אמר שמגר. הדו"ח הוגדר על שר הביטחון ברק "יסודי ביותר". ברק הודה לחברי הוועדה, והודיע כי לאחר עיון בדוח הוא יועבר לדיון ממשלת ישראל. דו"ח הוועדה המוגדר סודי ביותר לא פורסם במלואו.

עוד בנושא:
המדינה תקשיח עמדותיה למשא ומתן על חטופים?
ברק מקדם את הדיון בסוגיית המו"מ על פדיון שבויים

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully